SMYSLY aneb 120 aktivit

Počet stran:
68
Velikost: 27.74 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Gabriela Vrbová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 8. 2024
Sdílet:

Dohromady 120 aktivit naleznete v tomto 68 stránkovém souboru, kterým se prolíná téma smyslů. 

Úvodní část obsahuje dvě strany textu, který má za úkol Vás alespoň částečně vtáhnout do tématu smyslů a prožitkového učení a na to navazujících aktivit.

Cíle i výstupy jsou neodmyslitelnou součástí každé práce pedagoga, který vytváří pedagogický plán a cíleně děti rozvíjí v co největší možné míře v rámci individuálních možností každého jedince. Proto mají cíle i výstupy vymezenou vlastní stranu, včetně klíčových kompetencí.

Následují samotné smysly a aktivity. Ke každému smyslu naleznete úvodní stranu, která nastiňuje motivaci (motivační otázky), demonstrační obrázky k danému smyslu, důležité pojmy k zapamatování pro děti a místo pro vlastní poznámky. Na dalších stranách naleznete praktické karty ke každému smyslu, které obsahují popis nejrůznějších aktivit a činností (ke každému smyslu 21 aktivit), následují pracovní listy (ke každému smysli 3 pracovní listy). Každou kapitolu jednoho smyslu ukončuje prostor pro vlastní sebereflexi.

Vše lze vytisknout, vystřihnout a pro delší životnost se doporučuje laminace. Karty s aktivitami i pracovní listy lze využít také samostatně, během jiných témat a zaměření.

Na 68 stranách tedy najdete úvod, teoretické vymezení a pět smyslů (u každého úvodní strana s motivací a demonstračními obrázky, 21 aktivit na praktických kartách, 3 pracovní listy a sebereflexe). 

 

Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:

  • kompetence k učení: soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost

Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál rozvíjí:

  • Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky i hrubé motoriky
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
  • Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

 

Mimo téma smyslů tyto aktivity podporují také:

  • kognitivní schopnosti a dovednosti
  • grafomotoriku
  • jemnou motoriku
  • hrubou motoriku
  • lokomoci
  • fantazii a představivost
  • tvořivé myšlení 
  • čtenářskou pregramotnost
  • matematickou pregramotnost
  • polytechnickou pregramotnost
  • povědomí o světě a jeho fungování
  • tvořivé myšlení
  • kooperaci a spolupráci
  • a další

Další produkty od autora Gabriela Vrbová

330245
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Demonstrační karty s časovou/dějovou posloupností na téma "ráno před školkou". Soubor lze stáhnout v PDF formě, následně
0.00 Kč
275448
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje na 13 stranách tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: Brouček, který hledal slunce O
55.00 Kč
270365
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: Kouzelník a květinová louka Kočička na farmě
55.00 Kč
709777
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: ANDĚLSKÉ RADOSTI ZTRACENÁ KŘÍDLA ANDĚL
49.00 Kč
SMYSLY aneb 120 aktivit SMYSLY aneb 120 aktivit
Dohromady 120 aktivit naleznete v tomto 68 stránkovém souboru, kterým se prolíná téma smyslů.  Úvodní část obsahuje dvě strany textu, který má za úkol Vás alespoň částečně vtáhnout do tématu smyslů a prožitkového učení a na to navazujících aktivit. Cíle i výstupy jsou neodmyslitelnou součástí každé práce pedagoga, který vytváří pedagogický plán a cíleně děti rozvíjí v co největší možné míře v rámci individuálních možností každého jedince. Proto mají cíle i výstupy vymezenou vlastní stranu, včetně klíčových kompetencí. Následují samotné smysly a aktivity. Ke každému smyslu naleznete úvodní stranu, která nastiňuje motivaci (motivační otázky), demonstrační obrázky k danému smyslu, důležité pojmy k zapamatování pro děti a místo pro vlastní poznámky. Na dalších stranách naleznete praktické karty ke každému smyslu, které obsahují popis nejrůznějších aktivit a činností (ke každému smyslu 21 aktivit), následují pracovní listy (ke každému smysli 3 pracovní listy). Každou kapitolu jednoho smyslu ukončuje prostor pro vlastní sebereflexi. Vše lze vytisknout, vystřihnout a pro delší životnost se doporučuje laminace. Karty s aktivitami i pracovní listy lze využít také samostatně, během jiných témat a zaměření. Na 68 stranách tedy najdete úvod, teoretické vymezení a pět smyslů (u každého úvodní strana s motivací a demonstračními obrázky, 21 aktivit na praktických kartách, 3 pracovní listy a sebereflexe).    Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV: kompetence k učení: soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál rozvíjí: Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky i hrubé motoriky Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření) Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách   Mimo téma smyslů tyto aktivity podporují také: kognitivní schopnosti a dovednosti grafomotoriku jemnou motoriku hrubou motoriku lokomoci fantazii a představivost tvořivé myšlení  čtenářskou pregramotnost matematickou pregramotnost polytechnickou pregramotnost povědomí o světě a jeho fungování tvořivé myšlení kooperaci a spolupráci a další
UUCZ-467311
Hudební výchova>Pracovní činnosti>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>🎨 Barvy>🎻 Hudební nástroje>🌸 Jaro>☀️ Léto>🍂 Podzim>❄️ Zima
130.00