SMYSLY aneb 120 aktivit

Počet stran:
68
Velikost: 27.74 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 1. 2024
Sdílet:

Dohromady 120 aktivit naleznete v tomto 68 stránkovém souboru, kterým se prolíná téma smyslů. 

Úvodní část obsahuje dvě strany textu, který má za úkol Vás alespoň částečně vtáhnout do tématu smyslů a prožitkového učení a na to navazujících aktivit.

Cíle i výstupy jsou neodmyslitelnou součástí každé práce pedagoga, který vytváří pedagogický plán a cíleně děti rozvíjí v co největší možné míře v rámci individuálních možností každého jedince. Proto mají cíle i výstupy vymezenou vlastní stranu, včetně klíčových kompetencí.

Následují samotné smysly a aktivity. Ke každému smyslu naleznete úvodní stranu, která nastiňuje motivaci (motivační otázky), demonstrační obrázky k danému smyslu, důležité pojmy k zapamatování pro děti a místo pro vlastní poznámky. Na dalších stranách naleznete praktické karty ke každému smyslu, které obsahují popis nejrůznějších aktivit a činností (ke každému smyslu 21 aktivit), následují pracovní listy (ke každému smysli 3 pracovní listy). Každou kapitolu jednoho smyslu ukončuje prostor pro vlastní sebereflexi.

Vše lze vytisknout, vystřihnout a pro delší životnost se doporučuje laminace. Karty s aktivitami i pracovní listy lze využít také samostatně, během jiných témat a zaměření.

Na 68 stranách tedy najdete úvod, teoretické vymezení a pět smyslů (u každého úvodní strana s motivací a demonstračními obrázky, 21 aktivit na praktických kartách, 3 pracovní listy a sebereflexe). 

 

Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:

  • kompetence k učení: soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost

Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál rozvíjí:

  • Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky i hrubé motoriky
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
  • Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

 

Mimo téma smyslů tyto aktivity podporují také:

  • kognitivní schopnosti a dovednosti
  • grafomotoriku
  • jemnou motoriku
  • hrubou motoriku
  • lokomoci
  • fantazii a představivost
  • tvořivé myšlení 
  • čtenářskou pregramotnost
  • matematickou pregramotnost
  • polytechnickou pregramotnost
  • povědomí o světě a jeho fungování
  • tvořivé myšlení
  • kooperaci a spolupráci
  • a další

Další produkty od autora Gabriela Vrbová

330254
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Demonstrační obrázky představující časovou/dějovou posloupnost na různá témata. Soubor můžete stáhnout v PDF formě
41.00 Kč
324276
Přírodověda
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje na 13 stranách tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: O červíkovi O smutné houpačce O
42.00 Kč
528812
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Zásobník pracovních listů, aktivit a pohybových her pro rozvoj matematických představ! Tento soubor obsahuje na 19
0.00 Kč
532443
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Vytvořte pro maminky nezapomenutelný Den matek! Za všechnu tu práci, za starostlivost, za všechnu lásku... za to vše si
52.00 Kč
SMYSLY aneb 120 aktivit SMYSLY aneb 120 aktivit
Dohromady 120 aktivit naleznete v tomto 68 stránkovém souboru, kterým se prolíná téma smyslů.  Úvodní část obsahuje dvě strany textu, který má za úkol Vás alespoň částečně vtáhnout do tématu smyslů a prožitkového učení a na to navazujících aktivit. Cíle i výstupy jsou neodmyslitelnou součástí každé práce pedagoga, který vytváří pedagogický plán a cíleně děti rozvíjí v co největší možné míře v rámci individuálních možností každého jedince. Proto mají cíle i výstupy vymezenou vlastní stranu, včetně klíčových kompetencí. Následují samotné smysly a aktivity. Ke každému smyslu naleznete úvodní stranu, která nastiňuje motivaci (motivační otázky), demonstrační obrázky k danému smyslu, důležité pojmy k zapamatování pro děti a místo pro vlastní poznámky. Na dalších stranách naleznete praktické karty ke každému smyslu, které obsahují popis nejrůznějších aktivit a činností (ke každému smyslu 21 aktivit), následují pracovní listy (ke každému smysli 3 pracovní listy). Každou kapitolu jednoho smyslu ukončuje prostor pro vlastní sebereflexi. Vše lze vytisknout, vystřihnout a pro delší životnost se doporučuje laminace. Karty s aktivitami i pracovní listy lze využít také samostatně, během jiných témat a zaměření. Na 68 stranách tedy najdete úvod, teoretické vymezení a pět smyslů (u každého úvodní strana s motivací a demonstračními obrázky, 21 aktivit na praktických kartách, 3 pracovní listy a sebereflexe).    Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV: kompetence k učení: soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů kompetence k řešení problémů: řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadní zkušenosti, fantazii a představivost Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál rozvíjí: Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky i hrubé motoriky Dítě a jeho psychika: rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření) Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách   Mimo téma smyslů tyto aktivity podporují také: kognitivní schopnosti a dovednosti grafomotoriku jemnou motoriku hrubou motoriku lokomoci fantazii a představivost tvořivé myšlení  čtenářskou pregramotnost matematickou pregramotnost polytechnickou pregramotnost povědomí o světě a jeho fungování tvořivé myšlení kooperaci a spolupráci a další
UUCZ-467311
Hudební výchova>Pracovní činnosti>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>Barvy>Hudební nástroje>Jaro>Léto>Podzim>Zima
89.00