Tato aktivita je určena k rozvoji vnímání dějové posloupnosti, vnímání času a logického myšlení. Dítě se učí popsat jednoduchý příběh nebo proces podle tří obrázků znázorňujících začátek, průběh a konec děje. Aktivita podporuje schopnost správně řadit události, rozumět jejich návaznosti a vyjadřovat se souvislými větami. Aktivita je určená k logopedickým chvilkám - individuální práci pro děti předškolního a mladšího školního věku.
→ „Jak vyroste kytička?”
→ „Jak si uděláme čaj?”
→ „Jak postavíme věž z kostek?”
→ „Jak postavíme sněhuláka?”
→ „Jak se peče bábovka?”
→ „Jak si umyju ruce?”
Aktivita rozvíjí:
- jazykové dovednosti – rozšiřování slovní zásoby, tvorba vět, popis děje,
- porozumění příčině a následku – co se stane nejdříve a co až potom,
- pozornost a vizuální vnímání – dítě se učí sledovat detaily na obrázcích,
- kognitivní schopnosti – přemýšlení, porovnávání a plánování,
- samostatný projev – dítě popisuje děj vlastními slovy.
OBSAH:
- metodický popis
- tabulka, 18x kartiček, 2x žárovky (zelená a červená)







