Pepova oromotorika

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
30
Velikost: 2.32 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 2. 2023
Sdílet:

PEPOVA OROMOTORIKA

Co znamená význam slova oromotorika?

Jedná se o pohyby mluvních orgánů - rtů, jazyka, tváří a obličejových svalů.

A proč se do oromotorických cvičení pustil právě Pepa?

Protože Opičák Pepa ví, že správné pohyby mluvidel jsou základním předpokladem pro správnou výslovnost dětí. Cvičením se postupně zlepšuje a zpřesňuje koordinace pohybů a obratnost mluvidel. K tomu je potřeba do cvičení zapojit další smysly - zrak, sluch a také paměť. Pohybová paměť dítěti umožňuje vybavit si jednotlivé pohyby, tvar rtů, polohu čelistí, polohu a pohyb jazyka, tváře. Zrak dítěti pomáhá imitovat pohyby, které vidí. Sluch a sluchová paměť umožňují dítěti napodobovat slyšené zvuky.

 

V dnešní době mnoho dětí trápí nedostatky jemné motoriky, koordinace a neobratnost mluvidel.

Proto je tu opičák Pepa. Aby se nácvik stal pro děti hrou a zábavou. Cviky můžete nejprve předvést na opičce a děti se „opičí“. Pepa se učí zároveň s dítětem, nebo dítě časem učí Pepu a ten cvik opakuje po něm. Jako odměna za všechnu práci slouží správná výslovnost a diplom, nebo medaile.

Nezapomeňte, že je důležité pravidelné a pečlivé cvičení.

 

Na začátku dáváme tip na různé pomůcky, které mohou při cvičení dětem pomáhat. Jejich výběr necháme na vašich možnostech. Část karet je zaměřena na dýchání, část na rozvoj pohyblivosti mluvních orgánů. Zde se nachází cviky jednodušší i složitější. Najdete zde také listy k zaznamenávání pokroků dítěte.

Hry a tvoření podpoří dechová cvičení.

Karty, které zde najdete, jsou určeny učitelkám v MŠ a ZŠ, speciálním pedagogům, terapeutům, rodičům a všem, kdo má zájem podpořit správný rozvoj řeči.

Gabriela Nosková Melkovičová

(klinická Logopedka, speciální pedagožka)

 

Silvie Makovská Menoušková

(ředitelka MŠ)

Další produkty od autora Vendula Hegerová

314176
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Medaile ke dni dětí. A veselá věštba. Házejte s dětmi kostkou a zjistíte, co je v budoucnosti čeká. Na závěrečný list si
49.00 Kč
267909
Tělesná výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Ostatní
Co všechno ten Pepa nevymyslí? Učí nás, pomocí karet jak procvičovat ruce (Pepova motorika rukou), jak procvičit všechny
250.00 Kč
269312
Tělesná výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor PDF obsahuje 106 listů A4. Najdete zde 44 obrázků se cviky pro děti, ale cvičit mohou samozřejmě i učitelky
199.00 Kč
350820
Nezařazené k předmětu
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Rozvrh hodin s Pepou popletou.
0.00 Kč
Pepova oromotorika Pepova oromotorika
PEPOVA OROMOTORIKA Co znamená význam slova oromotorika? Jedná se o pohyby mluvních orgánů - rtů, jazyka, tváří a obličejových svalů. A proč se do oromotorických cvičení pustil právě Pepa? Protože Opičák Pepa ví, že správné pohyby mluvidel jsou základním předpokladem pro správnou výslovnost dětí. Cvičením se postupně zlepšuje a zpřesňuje koordinace pohybů a obratnost mluvidel. K tomu je potřeba do cvičení zapojit další smysly - zrak, sluch a také paměť. Pohybová paměť dítěti umožňuje vybavit si jednotlivé pohyby, tvar rtů, polohu čelistí, polohu a pohyb jazyka, tváře. Zrak dítěti pomáhá imitovat pohyby, které vidí. Sluch a sluchová paměť umožňují dítěti napodobovat slyšené zvuky.   V dnešní době mnoho dětí trápí nedostatky jemné motoriky, koordinace a neobratnost mluvidel. Proto je tu opičák Pepa. Aby se nácvik stal pro děti hrou a zábavou. Cviky můžete nejprve předvést na opičce a děti se „opičí“. Pepa se učí zároveň s dítětem, nebo dítě časem učí Pepu a ten cvik opakuje po něm. Jako odměna za všechnu práci slouží správná výslovnost a diplom, nebo medaile. Nezapomeňte, že je důležité pravidelné a pečlivé cvičení.   Na začátku dáváme tip na různé pomůcky, které mohou při cvičení dětem pomáhat. Jejich výběr necháme na vašich možnostech. Část karet je zaměřena na dýchání, část na rozvoj pohyblivosti mluvních orgánů. Zde se nachází cviky jednodušší i složitější. Najdete zde také listy k zaznamenávání pokroků dítěte. Hry a tvoření podpoří dechová cvičení. Karty, které zde najdete, jsou určeny učitelkám v MŠ a ZŠ, speciálním pedagogům, terapeutům, rodičům a všem, kdo má zájem podpořit správný rozvoj řeči. Gabriela Nosková Melkovičová (klinická Logopedka, speciální pedagožka)   Silvie Makovská Menoušková (ředitelka MŠ)
UUCZ-268222
Logopedie>Ostatní>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika
250.00