Pepova oromotorika

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
30
Velikost: 2.32 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vendula Hegerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 2. 2023
Sdílet:

PEPOVA OROMOTORIKA

Co znamená význam slova oromotorika?

Jedná se o pohyby mluvních orgánů - rtů, jazyka, tváří a obličejových svalů.

A proč se do oromotorických cvičení pustil právě Pepa?

Protože Opičák Pepa ví, že správné pohyby mluvidel jsou základním předpokladem pro správnou výslovnost dětí. Cvičením se postupně zlepšuje a zpřesňuje koordinace pohybů a obratnost mluvidel. K tomu je potřeba do cvičení zapojit další smysly - zrak, sluch a také paměť. Pohybová paměť dítěti umožňuje vybavit si jednotlivé pohyby, tvar rtů, polohu čelistí, polohu a pohyb jazyka, tváře. Zrak dítěti pomáhá imitovat pohyby, které vidí. Sluch a sluchová paměť umožňují dítěti napodobovat slyšené zvuky.

 

V dnešní době mnoho dětí trápí nedostatky jemné motoriky, koordinace a neobratnost mluvidel.

Proto je tu opičák Pepa. Aby se nácvik stal pro děti hrou a zábavou. Cviky můžete nejprve předvést na opičce a děti se „opičí“. Pepa se učí zároveň s dítětem, nebo dítě časem učí Pepu a ten cvik opakuje po něm. Jako odměna za všechnu práci slouží správná výslovnost a diplom, nebo medaile.

Nezapomeňte, že je důležité pravidelné a pečlivé cvičení.

 

Na začátku dáváme tip na různé pomůcky, které mohou při cvičení dětem pomáhat. Jejich výběr necháme na vašich možnostech. Část karet je zaměřena na dýchání, část na rozvoj pohyblivosti mluvních orgánů. Zde se nachází cviky jednodušší i složitější. Najdete zde také listy k zaznamenávání pokroků dítěte.

Hry a tvoření podpoří dechová cvičení.

Karty, které zde najdete, jsou určeny učitelkám v MŠ a ZŠ, speciálním pedagogům, terapeutům, rodičům a všem, kdo má zájem podpořit správný rozvoj řeči.

Gabriela Nosková Melkovičová

(klinická Logopedka, speciální pedagožka)

 

Silvie Makovská Menoušková

(ředitelka MŠ)

Další produkty od autora Vendula Hegerová

269326
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Kalendář pro děti
8 obrázků, které znázorňují vyučující předměty: Čj, M, Prv, Vv, Prč, Aj, Hv, Tv. V souboru najdete dva druhy rozvrhu -
49.00 Kč
269432
Nezařazené k předmětu
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Najděte si podle různých témat ten pravý obrázek pro vás. Diplomy jsou zaměřené na tábory jak sportovní, tak pohádkové
99.00 Kč
269441
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor PDF obsahuje 70 autorských pracovních listů. Najdete zde úkoly na procvičení počítání, malování a jemnou motoriku
199.00 Kč
397355
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
PDF soubor obsahuje 24 listů formátu A4. V souboru o sv. Martinovi najdete komiksový příběh, obrázky na výzdobu oken a
189.00 Kč
Pepova oromotorika Pepova oromotorika
PEPOVA OROMOTORIKA Co znamená význam slova oromotorika? Jedná se o pohyby mluvních orgánů - rtů, jazyka, tváří a obličejových svalů. A proč se do oromotorických cvičení pustil právě Pepa? Protože Opičák Pepa ví, že správné pohyby mluvidel jsou základním předpokladem pro správnou výslovnost dětí. Cvičením se postupně zlepšuje a zpřesňuje koordinace pohybů a obratnost mluvidel. K tomu je potřeba do cvičení zapojit další smysly - zrak, sluch a také paměť. Pohybová paměť dítěti umožňuje vybavit si jednotlivé pohyby, tvar rtů, polohu čelistí, polohu a pohyb jazyka, tváře. Zrak dítěti pomáhá imitovat pohyby, které vidí. Sluch a sluchová paměť umožňují dítěti napodobovat slyšené zvuky.   V dnešní době mnoho dětí trápí nedostatky jemné motoriky, koordinace a neobratnost mluvidel. Proto je tu opičák Pepa. Aby se nácvik stal pro děti hrou a zábavou. Cviky můžete nejprve předvést na opičce a děti se „opičí“. Pepa se učí zároveň s dítětem, nebo dítě časem učí Pepu a ten cvik opakuje po něm. Jako odměna za všechnu práci slouží správná výslovnost a diplom, nebo medaile. Nezapomeňte, že je důležité pravidelné a pečlivé cvičení.   Na začátku dáváme tip na různé pomůcky, které mohou při cvičení dětem pomáhat. Jejich výběr necháme na vašich možnostech. Část karet je zaměřena na dýchání, část na rozvoj pohyblivosti mluvních orgánů. Zde se nachází cviky jednodušší i složitější. Najdete zde také listy k zaznamenávání pokroků dítěte. Hry a tvoření podpoří dechová cvičení. Karty, které zde najdete, jsou určeny učitelkám v MŠ a ZŠ, speciálním pedagogům, terapeutům, rodičům a všem, kdo má zájem podpořit správný rozvoj řeči. Gabriela Nosková Melkovičová (klinická Logopedka, speciální pedagožka)   Silvie Makovská Menoušková (ředitelka MŠ)
UUCZ-268222
Logopedie>Ostatní>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika
250.00