ŠIPKOVANÁ S PŘÍBĚHEM - "ZAPOMENUTÉ KORUNY 3 KRÁLŮ
„Melichare, neviděl jsi někde moji korunu?“, zeptal se Baltazar.
„Ne, neviděl, zeptej se Kašpara, on je takový vtipálek, kdo ví, jestli ti ji někam neschoval“, odpověděl Melichar.
Než se ho však mohl Baltazar zeptat, přišel Kašpar s tím, že svoji korunu také nemůže najít. O chvíli později ani Melichar korunu nenašel.
„Hmmm, to je divné, kam jsme si je mohli dát? Je to přeci jenom už nějaký čas, kdy jsme si je naposledy nasadili na hlavy, asi jsme to za tu dobu stačili zapomenout“, řekl Kašpar.
„To je ale velký problém, bez nich se nemůžeme vydat na naši dalekou cestu“, řekl Melichar.
Tři králové by potřebovali pomoci s hledáním jejich korun, vydáte se s nimi za zapeklitými úkoly a najdete s nimi společně koruny Tří králů?
Hru lze hrát venku, ale i uvnitř
Společně budeme:
se snažit "potkat na cestě", tvořit lidskou kometu, projít cestu podle našich pokynů plnou nástrah, hledat stejné koruny, vymýšlet imaginární dárky, povídat si o novoročních pranostikách aj.
Co najdeme uvnitř?
krátký příběh, postavy 3 králů k vystřihnutí,
10 zážitkových aktivit,
u aktivit rozhodně nesedíme jen u pracovních listů ,
hrací plánek, karty s hrami k šipkované,
obrázky z hracích karet se dají využít při povídání o 3 králích,
poděkování od 3 králů - "medaile" pro děti
BONUS navíc:
3 tipy na rozšíření „Zatoulaných korun 3 králů“
5 dalších her, co s dětmi hrát
Pro děti 3-7 let
Vhodné nejen pro skupinovou logoprevenci v rámci MŠ, ale i pro domácí využití
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme zrakové vnímání (hledání korun, překážková dráha podle vizuálních pokynů)
Vzdělávací oblast – Dítě a jeho tělo – rozvíjíme motoriku (překážková dráha podle pokynů, vnímání těla - tvoření “živé komety” z vlastních těl...)