Čarodějnická matematika

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 17.17 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Magdalena Weinerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 5. 2024
Sdílet:

Materiál se skládá z celkem sedmi úkolů. Žáci si v nich procvičí pamětné sčítání v oboru do 100 a do 1000. Dále malou násobilku a násobení a dělení násobků deseti. Dále je zde také umístěna úloha s logickými řadami, kdy žáci musí přijít na číslo, které jev řadě špatně. V geometrické části žáci rýsují přímé čáry - navigace pro čarodějnice. Procvičí si délku úsečky - dorýsují násadu od koštěte a rýsování rovnoramenného trojúhelníku - trojnožka na kotlík.

První úkol - pamětné sčítání a odčítání do 1000, spolu s násobilkou - přednost matematických operací. Jako ingredience vyjdou šupiny z baziliška.

Druhý úkol je zaměřen na procvičování násobení a dělení násobků 10 a 100. Jako ingredience vyjde prach z rohu jednorožce.

Třetím úkolem jsou logické řady. U lomikámenu se jedná o řadu, kdy se vždy dvě čísla za sebou sečtou (1+1=2, 2+1=3, 2+3=5 atd.). Levadule jsou to lichá čísla, u muších nožiček násobky 11, žabích stehýnek sudá čísla, vraního oka násobky 9. U třaskavce se vždy příčítá číslo 3. Protěž jsou násobky 5. Mochnu lze vyřešti dvěma způsoby. Jedním z nich jsou dvě vzestupné řady v sobě - 3, 4, 5, 6, 7 ... a 0, 1, 2, 3, .... Druhý způsob střídavě odčítá číslo 3 a přičítá číslo 4. Žáci poté musí doplněná čísla seřadit podle velikosti od nejmenšího po největší a jako ingredience vyjde muší žluč.

Čtvrtý úkol je slovní úloha. Po vypočtení žaci zakroužkují další ingedience - netopýří dráp.

Pátým úkolem si žáci opět procvičí pamětné počítání - sčítání a odčítání do 100 a násobilku. Výsledek příkladu si napíší na vrchol stromu. Poté musí zjistit, jaký příklad na násobení to je a podle toho dorýsují podle pravítka cestu pro čarodějnice k jejich domu.

V šestém úkolu žáci dorýsují rovnoramenný trojúhelník. Základna trojúhelníku by měla začínat ve vynačeném bodě, aby se tam žákům kotlík vešel. V posledním sedmém úkolu žáci dorýsují úsečku - snězenou násadu od koštěte.

Obrázky v materiálu vytvořeny pomocí AI Midjourney.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení

M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel

M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel

M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel

M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy

M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky

 

Klíčové kompetence:

Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě

Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy

Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

433808
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Soubor se skládá se 48 kartiček vyjmenovaných slov, slov příbuzných, obtížnější slov či slov pro žáky méně známých. Lze
35.00 Kč
404315
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Žáci si na 30 netradičních slovních úlohách procvičí násobení a dělení, sčítání a odčítání. U některých slovních úloh si
49.00 Kč
74310
Anglický jazyk
4.
Didaktické hry
Kartičky na procvičování slovní zásoby sporty. Vytvořeno podle učebnice Chit Chat 2. V materiálu jsou sporty: play
28.00 Kč
531915
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické
30.00 Kč
Čarodějnická matematika Čarodějnická matematika
Materiál se skládá z celkem sedmi úkolů. Žáci si v nich procvičí pamětné sčítání v oboru do 100 a do 1000. Dále malou násobilku a násobení a dělení násobků deseti. Dále je zde také umístěna úloha s logickými řadami, kdy žáci musí přijít na číslo, které jev řadě špatně. V geometrické části žáci rýsují přímé čáry - navigace pro čarodějnice. Procvičí si délku úsečky - dorýsují násadu od koštěte a rýsování rovnoramenného trojúhelníku - trojnožka na kotlík. První úkol - pamětné sčítání a odčítání do 1000, spolu s násobilkou - přednost matematických operací. Jako ingredience vyjdou šupiny z baziliška. Druhý úkol je zaměřen na procvičování násobení a dělení násobků 10 a 100. Jako ingredience vyjde prach z rohu jednorožce. Třetím úkolem jsou logické řady. U lomikámenu se jedná o řadu, kdy se vždy dvě čísla za sebou sečtou (1+1=2, 2+1=3, 2+3=5 atd.). Levadule jsou to lichá čísla, u muších nožiček násobky 11, žabích stehýnek sudá čísla, vraního oka násobky 9. U třaskavce se vždy příčítá číslo 3. Protěž jsou násobky 5. Mochnu lze vyřešti dvěma způsoby. Jedním z nich jsou dvě vzestupné řady v sobě - 3, 4, 5, 6, 7 ... a 0, 1, 2, 3, .... Druhý způsob střídavě odčítá číslo 3 a přičítá číslo 4. Žáci poté musí doplněná čísla seřadit podle velikosti od nejmenšího po největší a jako ingredience vyjde muší žluč. Čtvrtý úkol je slovní úloha. Po vypočtení žaci zakroužkují další ingedience - netopýří dráp. Pátým úkolem si žáci opět procvičí pamětné počítání - sčítání a odčítání do 100 a násobilku. Výsledek příkladu si napíší na vrchol stromu. Poté musí zjistit, jaký příklad na násobení to je a podle toho dorýsují podle pravítka cestu pro čarodějnice k jejich domu. V šestém úkolu žáci dorýsují rovnoramenný trojúhelník. Základna trojúhelníku by měla začínat ve vynačeném bodě, aby se tam žákům kotlík vešel. V posledním sedmém úkolu žáci dorýsují úsečku - snězenou násadu od koštěte. Obrázky v materiálu vytvořeny pomocí AI Midjourney. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky   Klíčové kompetence: Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
UUCZ-560839
Matematika>Pracovní listy>3.>4.>🧙 Čarodějnice
30.00