- vytisknout karty s úkoly (lze tisknout i 2 stránky na 1 list papíru), zalaminovat a rozdat žákům do skupin
- žáci mají za úkol vyřešit 5 úkolů
- úkol č. 1 - Žáci si v řádku určí, zda je číslo dělitelné dvěma, třemi, čtyřmi, atd. - např. číslo 2 542 je dělitelné pouze dvěma, proto v jeho řádku zakroužkujeme pouze písmeno J ve sloupci 2, další číslo 34 604 je dělitelné dvojkou a čtyřkou, proto zakroužkujeme písmeno ve sloupci 2 a ve sloupci 4. Po určení všech dělitelů si žáci přečtou větu ze získaných písmen a vypočítají slovně zadaný příklad. Výsledek příkladu je jedno z pěti čísel, které potřebují k odemčení zámečku.
- úkol č. 2 Žáci rozloží na součin prvočísel čísla, která jsou zapsaná v prvním sloupci. Např. číslo 42 rozložíme na 2 · 3 · 7, proto v jeho řádku zakroužkujeme písmena ve sloupci 2 ; 3 a 7. Ve chvíli, kdy mají určené všechny rozklady čísel, přečtou si ze zakroužkovaných písmen zprávu. Ve zprávě se dozví další číslo potřebné k odemčení zámečku.
- úkol č. 3 Žáci určí největší společný dělitel a nejmenší společný násobek zadaných čísel. Následně podle šifrovací tabulky přiřadí ke každému výsledku písmeno. Přečtou si zprávu, opět získají další číslo potřebné k odemčení zámečku.
- úkol č. 4 Žáci vyřeší slovní úlohu. Výsledek je další číslo potřebné k odemčení zámečku.
- úkol č. 5 Žáci vyřeší slovní úlohu. Výsledek je další číslo potřebné k odemčení zámečku.
- pod úkoly mají žáci napsané, že mají všech 5 získaných čísel sečíst - výsledek je kód k odemčení zámečku