NÁSOBILKA DO 100 - ULHANÝ LOJZA - ORIGINÁLNÍ ZÁBAVNÁ HRA MIMO LAVICE - SKUPINKY

Předmět:
Počet stran:
41
Velikost: 14.17 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 1. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové, video zde : https://www.instagram.com/reel/DFLkKD7sMuU/?igsh=MXVtYnRua2JxamJjYw== 

protože chci děti zabavit při procvičování násobilky, napadla mě dnes v noci po probuzení naším kocourkem, když jsem nemohla hned znovu usnout, hra, u které se určitě hodně zasmějeme. Dala jsem té hře název : ,,PROLHANÝ LOJZA”

Doporučuji tisk na A3.

JAK SE TA HRA BUDE HRÁT?

 

Karty vytiskneme a zalaminujeme, rozstříháme.

Najdeme si místo ve třídě (nejlépe někde na koberci), kam umístíme pro větší efektivitu hry obruč. Do obruče si sedne jeden vybraný žák (-ině), který bude představovat našeho prolhaného Lojzu.

Kolem obruče rozmístíme zamíchané kartičky. Zbytek třídy si sedne do kruhu kolem Lojzy.

 

JAK HRA ZAČÍNÁ:

 

Děti se rozdělí do skupinek.

 

  • Jeden vybraný žák z kruhu řekne: ,,Lojzo, ty jsi vzal mámě ze spíže hrušku! (nebo jinou potravinu objevující se na kartičkách)
  • Lojza odpoví: ,,Já nic nevzal!” A pokračuje : ,,6 6 = 32 V tu chvíli děti musí poznat, že lhal a hledají číslici 36 na jednom z kousků hrušky. Kdo ten kousek objeví, zavolá :,,MÁM “ a kousek s číslicí 36 si vezme do své skupinky. Když řekne příklad se správným výsledkem, děti nereagují. Kartičky jsou připravené i na dělení.
  • Lojza znovu říká příklad, střídá správné příklady s příklady se špatnými výsledky. Dívá se při tom na kartičky kolem sebe, aby věděl, jaké výsledky musí jeho správné příklady mít. Musí tedy i on dávat neustále pozor.
  • Když některá ze skupinek sestaví celou potravinu na kartičce, zavolá jeden ze skupinky : ,,Lojzo lžeš!
  • V tu chvíli celé kolo začíná znovu. Další vybraný žák (třeba ze skupinky, která nyní složila kartičku) se vymění s Lojzou a místo něj si sedne do obruče. Nyní je Lojza on.
  • Další náhodně vybraný žák ze sedících dětí znovu zavolá na Lojzu větu: ,,Lojzo, ty jsi vzal mámě ze spíže jitrnici! (nebo jinou potravinu objevující se na kartičkách)
  • Vše se opakuje znovu a znovu, dokud hru nestopnete, nebo dokud se nevyčerpají všechny kartičky.
  •  

VYHODNOCENÍ: Skupinky si spočítají, podle Vašeho zadání : například kdo složil nejvíc hrušek a td....

 

NADSTAVBOVÁ AKTIVITA: V materiálu máte jednotlivé karty potravin z karet. Můžete ve třídě připravit stanoviště s těmito kartami a ke každé přiložit kartu s popsaným zadáním dalšího úkolu (aktivity), takže skupinka s nejvíce hruškami si jde přečíst a splnit úkol zadaný u hrušky. Skupinka s nejvíce jitrnicemi si jde přečíst a splnit úkol zadaný u jitrnice a pod.

 

Můžete tak být celou hodinu opět jen moderátorem a děti se budou aktivně učit a bavit. Zároveň splní Váš učební plán hodiny, když nebude zrovna probíhat výklad nového učiva.

Ve svých hodinách se snažím učit děti spolupráci ve skupinkách a fungování kolektivu při aktivitách rozvíjejících jejich vztahy. Takto připravené hodiny mají veliký přínos nejen se zvládnutím učiva nenásilnou formou, ale hlavně děti neodradíme biflováním a nudným psaním do pracovních sešitů.

 

Určitě to děláte i Vy. Vzájemně se inspirujeme a já jsem za to moc ráda!

 

Přeji Vám Vašim žákům hezkou zábavu!

 

Pokud se Vám můj nápad libí, podívejte se i na další mé materiály a dejte si mě do sledování, připravím sady ,,Prolhaného Lojzy “ i na další typy procvičování nejen násobilky do 10, ale i na sčítání a odčítání, zaokrouhlování a td.

 

Pro Vás, kterí nemůžete tisknout barevně, vkládám i černobílou verzi.

 

L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

638709
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Milé kolegyně a kolegové, jistě také na začátku školního roku trochu zápasíte u menších dětí se psaním, u větších se
25.00 Kč
729835
Výtvarná výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, máte moc rádi mé výtvarné sady, tak jsem namalovala další k času Mikuláše a čertů
35.00 Kč
399785
Český jazyk
2.
Didaktické hry
Brožura obsahuje obrázky 3 hracích polí se slovy na políčkách. Na každém hracím poli jsou jiná slova. Jedno pole se
39.00 Kč
790916
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové, odpusťte mi, prosím chlubení. Já mám totiž dnes ze svého didaktického materiálu strašně
65.00 Kč
NÁSOBILKA DO 100 - ULHANÝ LOJZA - ORIGINÁLNÍ ZÁBAVNÁ HRA MIMO LAVICE - SKUPINKY NÁSOBILKA DO 100 - ULHANÝ LOJZA - ORIGINÁLNÍ ZÁBAVNÁ HRA MIMO LAVICE - SKUPINKY
Milé kolegyně a kolegové, video zde : https://www.instagram.com/reel/DFLkKD7sMuU/?igsh=MXVtYnRua2JxamJjYw== protože chci děti zabavit při procvičování násobilky, napadla mě dnes v noci po probuzení naším kocourkem, když jsem nemohla hned znovu usnout, hra, u které se určitě hodně zasmějeme. Dala jsem té hře název : ,,PROLHANÝ LOJZA”Doporučuji tisk na A3.JAK SE TA HRA BUDE HRÁT? Karty vytiskneme a zalaminujeme, rozstříháme.Najdeme si místo ve třídě (nejlépe někde na koberci), kam umístíme pro větší efektivitu hry obruč. Do obruče si sedne jeden vybraný žák (-ině), který bude představovat našeho prolhaného Lojzu.Kolem obruče rozmístíme zamíchané kartičky. Zbytek třídy si sedne do kruhu kolem Lojzy. JAK HRA ZAČÍNÁ: Děti se rozdělí do skupinek. Jeden vybraný žák z kruhu řekne: ,,Lojzo, ty jsi vzal mámě ze spíže hrušku! (nebo jinou potravinu objevující se na kartičkách)Lojza odpoví: ,,Já nic nevzal!” A pokračuje : ,,6 6 = 32 V tu chvíli děti musí poznat, že lhal a hledají číslici 36 na jednom z kousků hrušky. Kdo ten kousek objeví, zavolá :,,MÁM “ a kousek s číslicí 36 si vezme do své skupinky. Když řekne příklad se správným výsledkem, děti nereagují. Kartičky jsou připravené i na dělení.Lojza znovu říká příklad, střídá správné příklady s příklady se špatnými výsledky. Dívá se při tom na kartičky kolem sebe, aby věděl, jaké výsledky musí jeho správné příklady mít. Musí tedy i on dávat neustále pozor.Když některá ze skupinek sestaví celou potravinu na kartičce, zavolá jeden ze skupinky : ,,Lojzo lžeš!V tu chvíli celé kolo začíná znovu. Další vybraný žák (třeba ze skupinky, která nyní složila kartičku) se vymění s Lojzou a místo něj si sedne do obruče. Nyní je Lojza on.Další náhodně vybraný žák ze sedících dětí znovu zavolá na Lojzu větu: ,,Lojzo, ty jsi vzal mámě ze spíže jitrnici! (nebo jinou potravinu objevující se na kartičkách)Vše se opakuje znovu a znovu, dokud hru nestopnete, nebo dokud se nevyčerpají všechny kartičky. VYHODNOCENÍ: Skupinky si spočítají, podle Vašeho zadání : například kdo složil nejvíc hrušek a td.... NADSTAVBOVÁ AKTIVITA: V materiálu máte jednotlivé karty potravin z karet. Můžete ve třídě připravit stanoviště s těmito kartami a ke každé přiložit kartu s popsaným zadáním dalšího úkolu (aktivity), takže skupinka s nejvíce hruškami si jde přečíst a splnit úkol zadaný u hrušky. Skupinka s nejvíce jitrnicemi si jde přečíst a splnit úkol zadaný u jitrnice a pod. Můžete tak být celou hodinu opět jen moderátorem a děti se budou aktivně učit a bavit. Zároveň splní Váš učební plán hodiny, když nebude zrovna probíhat výklad nového učiva.Ve svých hodinách se snažím učit děti spolupráci ve skupinkách a fungování kolektivu při aktivitách rozvíjejících jejich vztahy. Takto připravené hodiny mají veliký přínos nejen se zvládnutím učiva nenásilnou formou, ale hlavně děti neodradíme biflováním a nudným psaním do pracovních sešitů. Určitě to děláte i Vy. Vzájemně se inspirujeme a já jsem za to moc ráda! Přeji Vám Vašim žákům hezkou zábavu! Pokud se Vám můj nápad libí, podívejte se i na další mé materiály a dejte si mě do sledování, připravím sady ,,Prolhaného Lojzy “ i na další typy procvičování nejen násobilky do 10, ale i na sčítání a odčítání, zaokrouhlování a td. Pro Vás, kterí nemůžete tisknout barevně, vkládám i černobílou verzi. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-756698
Matematika>Didaktické hry>Postřehovky>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
45.00