Materiál obsahuje:
- 64 ks kartiček na počítání do 20
- 11 ks samostatné pizzy
- 2 ks záznamového archu
- Výsledky sčítání na druhé straně
Metodika:
Záznamový arch je potřeba zalaminovat pro každého žáka Je možno vybírat ze dvou variant – černobílá a barevná. Je potřeba také zalaminovat všechny kartičky.
Hry:
Prohlédni – znázorni – zapiš
Každý žák si vezme jednu kartičku, kterou si přiloží do pole s názvem „prohlédni si“. Jeho úkolem je nejdříve příklad, který se na kartičce nachází znázornit – může znázornit mazací fixou, nebo pomocí modelíny (trénuje také jemnou motoriku). Žák znázorňuje pomocí puntíků – fixou nebo modelace. Následně příklad zapíše pomocí číslic. V případě procvičování sčítání používáme kartičky jak jsou a žáci sčítají salámky na pizze. Pokud chceme procvičovat odčítání, rozdáme žákům vhodné kartičky a zadáme všem počet salámků, kteří mají odčítat, např. „Anička měla veliký hlad a snědla z pizz 5 salámků. Kolik salámků na obou pizzách zbylo?“ V tomto případě žáci salámky na pizzách škrtají. V případě znázorňování pak znázorní celkový počet a buď škrtnou daný počet, nebo odeberou modelínu.
Vytvoř správný součet
Rozdělíme žáky do skupin po 4-5. Každá skupina dostane sadu vystřižených pizz (2 sady do každé skupiny). Učitel na tabuli napíše číslo (např. 12) a žáci musí vytvořit příklad, jehož součet bude odpovídat tomuto číslu. Mohou se kombinovat různé pizzy. Žáci si kontrolují správnost s učitelem, nebo mezi sebou. Opakujte s různými čísly (1–20) po určitém časovém intervalu.