Metodický list
Podzimní počítání do 20
Cílová skupina: 2. třída ZŠ, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Oblast: Matematika – opakování počítání do 20 po letních prázdninách
Forma: Pracovní listy (10 stran), materiál je určen k vytištění (děti zapisují přímo do listu) nebo k zalaminování (práce fixem na fólii).
Cíle:
- Procvičovat orientaci v číselné řadě do 20.
- Rozvíjet schopnost spočítat prvky a správně zapsat výsledek.
- Podporovat soustředění a pracovní vytrvalost.
Obsah materiálu (10 pracovních listů):
- Počítání jednoho druhu obrázků (6 listů) např.
- „Spočítej listy.“ 🍁
- „Spočítej stromy.“ 🌳
- „Spočítej dýně.“ 🎃
„Spočítej pavouky.“ 🕷️
- Počítání dvou druhů zvlášť (1 list)
- „Spočítej pavouky a zvlášť spočítej šišky.“
- Počítání více druhů dohromady (1 list)
- „Spočítej všechny obrázky (listy, dýně, pavučiny a šišky dohromady).“
- Počítání na řádcích (2 listy)
- Na každém řádku je jiný druh obrázků, děti zapisují výsledky.
- Odčítání na řádku (1 list)
Metodická doporučení:
- Pracovat frontálně (učitel ukáže příklad, děti počítají a zapisují), nebo individuálně.
- Při zalaminování lze použít znovu opakovaně (fix na fólii).
- Lze kombinovat i s pohybovou aktivitou – děti mohou daný počet kroků, tlesknutí, skoků.