Žáci z prostředí pokeru počítají pravděpodobnost jakou mají šanci na ... Úlohy berou v úvahu pokerová pravidla a terminologii. Zadání úloh se proměňuje s průběhem kol hry.
Pomůcky:
- pokerové karty
Obsah
- 2 strany:
- seznam a popis výherních kombinací (postupka, pár, flush, full house...),
- průběh hry (Flop, Turn, River)
- 10 úloh: např. jaká je pravděpodobnost sestavení výherních pozic z 5 karet?
- 10 úloh: jaká je pravděpodobnost, že do ruky dostanu např. eso, eso a krále, dvě karty v barvě, ...
- 6 úloh: pravděpodobnost co přijde na flopu (pouze flop bez pomoci vlastních karet),
- 4 úlohy: pravděpodobnost co flopnete (s pomocí vlastních karet),
- 3 a 3 úlohy: pravděpodobnost zlepšení pozice na turnu a riveru,
- řešení pro učitele,
- všechna zadání úloh seskupená na 2 listech A4 k přímému vytisknutí.
Navrhovaný způsob práce
- zadání stačí jen vytisknout. Pokud si žáci přinesou své pokerové karty je to vítaná pomůcka,
- před začátkem první skupiny příkladů vyberu jeden z nich a ten spočítáme společně. Poté žáci pracují samostatně/dvojici/skupině.
- Stejně postupuji i u druhé a třetí skupiny příkladů (vyberu jeden z nich a společně spočítáme). V dalších skupinách kde je již málo příkladů nechávám žáky pracovat samostatně.
- Jako “berličku” napíši výsledky úloh na tabuli. Průběžně obcházím, radím a odpovídám na otázky.