POPIS AKTIVITY:
- vytisknout kartičky černobíle na barevné čtvrtky nebo barevně na bílé, doporučuji každou barvu vytisknout dvakrát (záleží na počtu žáků ve třídě)
- v učebně/venku si zvolíte stanoviště, kde budou všechny kartičky položené
- je potřeba si stanovit čas, který na procvičování žáci budou mít a kritéria pro hodnocení aktivity
- mě tato aktivita slouží k tomu, abych zjistila, jak “na tom jsme”, jedna barva je určena na procvičování výpočtu procentové části, druhá barva na výpočet základu a třetí barva na výpočet počtu procent - zrekapituluji si, která barva se nám daří počítat a která je ještě potřeba procvičit
- kritéria většinou volím od každé barvy 3 příklady správně na jedničku, 3 příklady od dvou barev na dvojku (tu zapisuji pouze tomu, kdo ji chce), stejně tak si volíme podmínku pro další stupně hodnocení
- od odstartování aktivity si žáci chodí na stanoviště a každý si může vzít najednou dvě kartičky, které si postupně vymění
- v případě, že žáci zvládnou splnit podmínku dvakrát, tzn. 6 správně vyřešených příkladů od každé barvy, získávají dvě jedničky
- doporučuji, aby si žáci rozdělili papír na tolik částí, kolik máme barev kartiček a zapisovali číslo kartičky pro vaší lepší přehlednost při opravování (viz. foto v náhledech)