Materiál slouží k procvičení sčítání a odčítání do 20 s přechodem i bez přechodu desítky. Materiál je ve dvou barevných provedeních, která se částečně liší i využitím. Lze ho využít pro klasickou práci v hodinách nebo ho mít v pohotovosti jako netradiční domácí práci či úkol pro rychlejší žáky.
Obsah: 24 skládacích černobílých omalovánek na +- do 20
24 skládacích obrázků na +- do 20
(Celkem 240 příkladů)
Karta pro zaznamenávání úspěchů v počítání + kartičky k nalepení
Tisk: černobílá varianta (omalovánky) – tisk černobíle, jednostranně, jednotlivé obrázky rozstříhat na proužky
Barevná varianta (skládačky) – tisk barevně, jednostranně, zalaminovat, jednotlivé obrázky rozstříhat na proužky
Záznamové karty – tisk černobíle, jednostranně, na tvrdší papír (aby dětem chvíli vydržely)
Odměny – tisk barevně, jednostranně, rozstříhat na jednotlivé obrázky (po vypočítání jednotlivých karet s příklady je dáme jako odměnu žákům k nalepení do jejich záznamové karty)
Využití:
- Černobílé omalovánky
- Omalovánky rozstříháme na proužky a žákům dáme vždy jednu sadu příkladů (jednu rozstříhanou kartu). Úkolem žáků je vypočítat příklady v pravé části proužků, seřadit výsledky od nejnižšího po nejvyšší a tím složit omalovánku. Proužky nalepí na papír a mohou je vybarvit. Za správné řešení obdrží od učitele malý barevný obrázek, který si nalepí do záznamové karty splněných úkolů.
- Časově méně náročná varianta – dát žákům nerozstříhané omalovánky. Žáci řeší příklady a za každý správně vyřešený mohou vybarvit jeden řádek. Cílem je vybarvit postupně celý obrázek. Opět mohou za splnění úkolu dostat „nálepku“ do svojí záznamové karty.
- Lze využít i jako netradiční domácí úkol nebo úkoly navíc pro rychlíky.
- Barevné skládačky
Barevné skládačky jsou zalaminované a opakovaně použitelné. Skládačky nastříháme na proužky a svážeme jednotlivé sady gumičkami (aby se nepromíchaly). Žáci řeší příklady pomocí fixy na tabulku, poté skládají podle výsledků od nejnižšího po nejvyšší. Pokud pracovali správně, vznikne jim obrázek. Pokud ne, musí si příklady opravit. Za správné řešení mohou opět od učitele dostat „nálepku“ do záznamové karty. Tím učitel, ale i žáci, získají přehled o tom, které příklady už jsou vypočítané a které ještě čekají na vyřešení.
TAKTO PŘIPRAVENÝ MATERIÁL MŮŽE BÝT V POHOTOVOSTI VE TŘÍDĚ A OPĚT SLOUŽIT JAKO RYCHLÁ AKTIVITA V HODINÁCH NEBO PRÁCE PRO RYCHLÍKY.
Materiál:
Karty 1 – 4: příklady na sčítání do 20 bez přechodu desítky
Karty 5 – 8: příklady na odčítání do 20 bez přechodu desítky
Karty 9 – 12: příklady na sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky
Karty 13 – 16: příklady na sčítání do 20 i s přechodem desítky
Karty 17 – 20: příklady na odčítání do 20 i s přechodem desítky
Karty 21 – 24: příklady na sčítání a odčítání do 20 i s přechodem desítky