Obsah: 66 kartiček se slovními úlohami zaměřených na malou násobilku
66 kartiček s řešením slovních úloh (výpočet a odpověď)
17 záznamových archů s náhodně vybranými čtyřmi úlohami k vypočítání
záznamový arch pro zaznamenání splněných úkolů („které ze 17 skupin už jsem zvládl“)
samostatný záznamový arch pro zapsání všech úloh – pro rychlíky
Tisk: Doporučuji úlohy a řešení vytisknout jednostranně, zalaminovat a rozstříhat. Záznamové archy dle účelu využití – arch pro rychlíky oboustranně a sešít sešívačkou, kratší záznamové archy jednostranně a rozstříhat na jednotlivé tabulky. Pokud máte ve třídě více žáků, doporučuji úlohy i archy vytisknout 2x.
Využití: 1. ZÁSOBÁRNA SLOVNÍCH ÚLOH
Učitel si kartičky nechá u sebe a využívá je jako zásobárnu slovních úloh.
2. ÚKOLY ROZMÍSTĚNÉ PO TŘÍDĚ
Učitel rozdá žákům kratší záznamové archy (se čtyřmi náhodně vybranými slovními úlohami) a žáci mají za úkol najít ve třídě úlohy s jejich čísly a ty následně vypočítat. Je na učiteli, zda úkol pojme jako hru na odměnu, procvičování nebo rovnou písemnou práci. Žáci mohou práci kontrolovat i ve dvojicích pomocí kartiček s řešením. Součástí materiálu je i tabulka k zaznamenávání již splněných skupin, aby žáci nepočítali stále ty samé úlohy, ale archy si v dalších hodinách měnili. Do kolonky hodnocení mohou smajlíkem zaznamenat, zda se jim úloha dařila nebo jim činila nějaké obtíže (popř. lze kolonku využít i k hodnocení učitelem).
3. ÚKOLY PRO RYCHLÍKY
Učitel dá rychlejším dětem záznamový arch „PRO RYCHLÍKY“. Žáci, kteří mají svoji práci hotovou dříve než ostatní, si samostatně chodí pro libovolné úlohy, které zaznamenávají do archu. Poté práci odevzdají učiteli nebo si sami/ve dvojicích (pomocí kartiček s řešením) zkontrolují a do kolonky „hodnocení“ zapíší, zda se jim úloha dařila či nikoliv (stejně může hodnotit učitel). K této aktivitě lze samozřejmě také využít i krátké záznamové archy se čtyřmi úlohami.