SLOVNÍ ÚLOHY O PRÁZDNINÁCH - S ŘEŠENÍM PRO DĚTI

Předmět:
Počet stran:
15
Velikost: 3.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 6. 2025
Sdílet:

Didaktický popis pracovního materiálu: „Slovní úlohy – Prázdniny“

 

Obsah materiálu:

 

Materiál obsahuje 20 reálně zasazených slovních úloh na téma letních prázdnin. Každá úloha má svůj malý příběh (např. prázdniny u babičky, u moře, v kempu, na táboře), využívá matematické operace v oboru do 1000 a kombinuje:

 

  • sčítání, odčítání, násobení i dělení (včetně dělení se zbytkem),
  • výpočty jsou vždy smysluplně zakotveny v konkrétní situaci, blízké dětem 3. třídy.
  •  

Součástí materiálu je také:

 

  • bonusová úloha pro rychlejší žáky, která je spojena s vybarvovacím obrázkem (motiv: návrat z prázdnin),
  • stránky s kontrolou řešení
  • přehledné znění s jednoduchými obrázky pro lepší orientaci v textu

 

Možnosti využití pracovních listů ve výuce:

 

1. Pracovní list jako samostatná aktivita

Každý list může být použit jako samostatná aktivita do jedné vyučovací hodiny. Doporučujeme využít v hodinách matematiky, kdy žáci procvičují aplikaci početních operací na reálné situace. Pracovní listy obsahují i prostor pro výpočty a závěrečnou odpověď.

2. Rozstříhání úloh – flexibilní použití

Listy lze snadno rozstříhat a jednotlivé úlohy použít samostatně, například jako:

 

  • kartičky pro běhací úlohy (umístění po třídě či chodbě),
  • zadání pro stanoviště při skupinové práci,
  • losování příkladů při frontální práci,
  • diferencované zadání – např. jednodušší úlohy pro slabší žáky, složené pro pokročilejší.
  •  

Tato variabilita umožňuje zařadit úlohy do více vyučovacích hodin, podle aktuální potřeby a tempa třídy.

3. Práce ve dvojicích a skupinách

Úlohy podporují spolupráci a rozvoj matematického myšlení. Žáci mohou:

 

  • ve dvojici společně přečíst zadání, dohodnout se na postupu a výpočet si rozdělit,
  • ve skupině řešit větší sadu úloh, následně prezentovat ostatním své řešení a vysvětlit myšlenkový postup.


 

Další produkty od autora Libuše Sudová

731994
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem trochu jiné běhací čtení s porozuměním. Téma je aktuálně mikulášské, vánoční
39.00 Kč
649596
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky, tento materiál je první sadou příběhů o dětech, která je zaměřena na čtenářskou gramotnost, obsahuje
35.00 Kč
708083
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové, tento materiál slouží jako - příprava vyučovací hodiny, zařazeno do českého jazyka nebo téma
35.00 Kč
510738
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové. Jistě chystáte pro svou třídu nějakou zajímavou aktivitu na téma VELIKONOCE. Já také, proto
35.00 Kč
SLOVNÍ ÚLOHY O PRÁZDNINÁCH - S ŘEŠENÍM PRO DĚTI SLOVNÍ ÚLOHY O PRÁZDNINÁCH - S ŘEŠENÍM PRO DĚTI
Didaktický popis pracovního materiálu: „Slovní úlohy – Prázdniny“ Obsah materiálu: Materiál obsahuje 20 reálně zasazených slovních úloh na téma letních prázdnin. Každá úloha má svůj malý příběh (např. prázdniny u babičky, u moře, v kempu, na táboře), využívá matematické operace v oboru do 1000 a kombinuje: sčítání, odčítání, násobení i dělení (včetně dělení se zbytkem),výpočty jsou vždy smysluplně zakotveny v konkrétní situaci, blízké dětem 3. třídy. Součástí materiálu je také: bonusová úloha pro rychlejší žáky, která je spojena s vybarvovacím obrázkem (motiv: návrat z prázdnin),stránky s kontrolou řešenípřehledné znění s jednoduchými obrázky pro lepší orientaci v textu Možnosti využití pracovních listů ve výuce: 1. Pracovní list jako samostatná aktivitaKaždý list může být použit jako samostatná aktivita do jedné vyučovací hodiny. Doporučujeme využít v hodinách matematiky, kdy žáci procvičují aplikaci početních operací na reálné situace. Pracovní listy obsahují i prostor pro výpočty a závěrečnou odpověď.2. Rozstříhání úloh – flexibilní použitíListy lze snadno rozstříhat a jednotlivé úlohy použít samostatně, například jako: kartičky pro běhací úlohy (umístění po třídě či chodbě),zadání pro stanoviště při skupinové práci,losování příkladů při frontální práci,diferencované zadání – např. jednodušší úlohy pro slabší žáky, složené pro pokročilejší. Tato variabilita umožňuje zařadit úlohy do více vyučovacích hodin, podle aktuální potřeby a tempa třídy.3. Práce ve dvojicích a skupináchÚlohy podporují spolupráci a rozvoj matematického myšlení. Žáci mohou: ve dvojici společně přečíst zadání, dohodnout se na postupu a výpočet si rozdělit,ve skupině řešit větší sadu úloh, následně prezentovat ostatním své řešení a vysvětlit myšlenkový postup. 
UUCZ-901406
Matematika>Pracovní listy>Testy a písemky>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🏖️ Prázdniny
35.00