SLOVNÍ ÚLOHY O PRÁZDNINÁCH - S ŘEŠENÍM PRO DĚTI

Předmět:
Počet stran:
15
Velikost: 3.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 6. 2025
Sdílet:

Didaktický popis pracovního materiálu: „Slovní úlohy – Prázdniny“

 

Obsah materiálu:

 

Materiál obsahuje 20 reálně zasazených slovních úloh na téma letních prázdnin. Každá úloha má svůj malý příběh (např. prázdniny u babičky, u moře, v kempu, na táboře), využívá matematické operace v oboru do 1000 a kombinuje:

 

  • sčítání, odčítání, násobení i dělení (včetně dělení se zbytkem),
  • výpočty jsou vždy smysluplně zakotveny v konkrétní situaci, blízké dětem 3. třídy.
  •  

Součástí materiálu je také:

 

  • bonusová úloha pro rychlejší žáky, která je spojena s vybarvovacím obrázkem (motiv: návrat z prázdnin),
  • stránky s kontrolou řešení
  • přehledné znění s jednoduchými obrázky pro lepší orientaci v textu

 

Možnosti využití pracovních listů ve výuce:

 

1. Pracovní list jako samostatná aktivita

Každý list může být použit jako samostatná aktivita do jedné vyučovací hodiny. Doporučujeme využít v hodinách matematiky, kdy žáci procvičují aplikaci početních operací na reálné situace. Pracovní listy obsahují i prostor pro výpočty a závěrečnou odpověď.

2. Rozstříhání úloh – flexibilní použití

Listy lze snadno rozstříhat a jednotlivé úlohy použít samostatně, například jako:

 

  • kartičky pro běhací úlohy (umístění po třídě či chodbě),
  • zadání pro stanoviště při skupinové práci,
  • losování příkladů při frontální práci,
  • diferencované zadání – např. jednodušší úlohy pro slabší žáky, složené pro pokročilejší.
  •  

Tato variabilita umožňuje zařadit úlohy do více vyučovacích hodin, podle aktuální potřeby a tempa třídy.

3. Práce ve dvojicích a skupinách

Úlohy podporují spolupráci a rozvoj matematického myšlení. Žáci mohou:

 

  • ve dvojici společně přečíst zadání, dohodnout se na postupu a výpočet si rozdělit,
  • ve skupině řešit větší sadu úloh, následně prezentovat ostatním své řešení a vysvětlit myšlenkový postup.


 

Další produkty od autora Libuše Sudová

267974
Český jazyk
4., 5., 6.
Didaktické hry
Brožura s náměty k různým aktivitám žáků a didaktické materiály k poznávání života a díla J. A. Komenského. Materiál
49.00 Kč
881381
Matematika
3.
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, některé děti v mé třídě si stále nejsou úplně jisté v dělení se zbytkem. Abych jim
35.00 Kč
581537
Český jazyk
4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vážené paní učitelky a kolegové, připravila jsem na konec školního roku pár pracovních listů vhodných jako písemné práce
35.00 Kč
621139
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, jsem moc ráda, že je nás tolik, kteří se snažíme dělat dětem učení zábavnějším. Mě
27.00 Kč
SLOVNÍ ÚLOHY O PRÁZDNINÁCH - S ŘEŠENÍM PRO DĚTI SLOVNÍ ÚLOHY O PRÁZDNINÁCH - S ŘEŠENÍM PRO DĚTI
Didaktický popis pracovního materiálu: „Slovní úlohy – Prázdniny“ Obsah materiálu: Materiál obsahuje 20 reálně zasazených slovních úloh na téma letních prázdnin. Každá úloha má svůj malý příběh (např. prázdniny u babičky, u moře, v kempu, na táboře), využívá matematické operace v oboru do 1000 a kombinuje: sčítání, odčítání, násobení i dělení (včetně dělení se zbytkem),výpočty jsou vždy smysluplně zakotveny v konkrétní situaci, blízké dětem 3. třídy. Součástí materiálu je také: bonusová úloha pro rychlejší žáky, která je spojena s vybarvovacím obrázkem (motiv: návrat z prázdnin),stránky s kontrolou řešenípřehledné znění s jednoduchými obrázky pro lepší orientaci v textu Možnosti využití pracovních listů ve výuce: 1. Pracovní list jako samostatná aktivitaKaždý list může být použit jako samostatná aktivita do jedné vyučovací hodiny. Doporučujeme využít v hodinách matematiky, kdy žáci procvičují aplikaci početních operací na reálné situace. Pracovní listy obsahují i prostor pro výpočty a závěrečnou odpověď.2. Rozstříhání úloh – flexibilní použitíListy lze snadno rozstříhat a jednotlivé úlohy použít samostatně, například jako: kartičky pro běhací úlohy (umístění po třídě či chodbě),zadání pro stanoviště při skupinové práci,losování příkladů při frontální práci,diferencované zadání – např. jednodušší úlohy pro slabší žáky, složené pro pokročilejší. Tato variabilita umožňuje zařadit úlohy do více vyučovacích hodin, podle aktuální potřeby a tempa třídy.3. Práce ve dvojicích a skupináchÚlohy podporují spolupráci a rozvoj matematického myšlení. Žáci mohou: ve dvojici společně přečíst zadání, dohodnout se na postupu a výpočet si rozdělit,ve skupině řešit větší sadu úloh, následně prezentovat ostatním své řešení a vysvětlit myšlenkový postup. 
UUCZ-901406
Matematika>Pracovní listy>Testy a písemky>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🏖️ Prázdniny
35.00