Pomozte strašidlům uvařit kouzelný lektvar a procvičte přitom sčítání a odčítání po desítkách do 100! Rozhýbejte matematiku s halloweenskou běhačkou! Jednoduchá kontrola pomocí obrázků zaručí, že si děti užijí zábavu.
Obsah materiálu:
- Deset karet s výsledky 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 a 100 (4 karty na A4). Téma strašidel a Halloweenu. Děti pomáhají strašidlům uvařit lektvar, ke kterému je potřeba mít všechny kouzelné přísady.
- 110 příkladů na sčítání a odčítání po desítkách do 100. Ke každému výsledku je 11 příkladů.
- Kontrola výsledků: Každý příklad je označen obrázkem kouzelné přísady, která je potřeba k uvaření lektvaru. Pokud se u jednoho výsledku objeví stejný obrázek ingredience vícekrát, řešení je chybné.
Výukový charakter:
Materiál kombinuje pohybovou aktivitu s procvičováním základních početních operací:
- Matematické dovednosti: Děti počítají po desítkách v oboru do 100.
- Pozornost a kontrola: Díky vizuální kontrole odlišných obrázků děti samy ověřují správnost svého počítání.
- Spolupráce a soutěživost: Aktivita podporuje týmovou spolupráci nebo soutěživou formu, podle zvolené metody.
Metodický návod:
Jak hrát běhačku?
- Příprava: zalaminujte všechny karty s výsledky a rozmístěte je po třídě (přilepte lepicí páskou nebo „gumou“ na židle, lavice, tabule, okna, …) nebo rozhoďte po koberci.
- Příklady: malé karty s příklady dejte na jednu hromadu nebo do krabice.
- Průběh hry: Děti si berou kartičky s příklady z určeného místa. Po spočítání příkladu nesou kartu s příkladem ke správné kartě s výsledkem.
- Po spočítání všech příkladů děti zkontrolují, zda má každá karta s výsledkem 11 příkladů s různými obrázky ingrediencí.
- Kontrola: Pokud je u některého strašidla s kotlíkem stejný obrázek přísady, je příklad spočítaný chybně. Děti chybu najdou a opraví.
Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru. Aktivita je vhodná k laminaci.