3 pracovní listy zaměřené na evidenci počtu obrázků pomocí znaků (čárek). Každý pracovní list představuje jinou obtížnost úkolu.
Jak na to?
Vytiskněte si list(y), které potřebujete. Listy jsou rozlišené hvězdičkami podle obtížnosti (1 hvězdička = nejlehčí, 3 hvězdičky = nejtěžší).
Vysvětlete dětem, jak s listem mají pracovat - zapsat počet obrázků pomocí čárek (mohou ale využít třeba i puntíky, pokud chtějí).
Některé úlohy mají více možných řešení (záleží na tom, zda dítě eviduje i podobjekty - např. počet dírek v knoflíku), proto je dobré si jiná než běžná řešení nechat
od dítěte vysvětlit.
U listu se dvěma hvězdičkami veďte děti k tomu, aby používaly nadřazená slova k obrázkům - např. banán a pomeranč = 2 kusy ovoce, veverka a ježek = 2 zvířátka apod. Dítě se tak učí abstrakci (učí se zanedbávat část informace).
U listu se třemi hvězdičkami se objevuje tabulka jako nástroj evidence. Děti se učí zapisovat počty objektů do tabulky a evidovat, kolik jich je DOHROMADY (D).
Pokud s tímto mají problém, je dobré situaci dramatizovat, např. pozvat před tabuli 2 dívky a dva chlapce, společně zapsat do tabulky a spočítat, kolik jich je dohromady - to také společně zapsat.
V posledním úkolu mají děti spojit počet obrázků se správným počtem čárek.