Materiál obsahuje:
Velkou německou křížovku (A4) s tajenkou a doplňujícími otázkami
Seznam použitých slov - opakování slovíček ze základní slovní zásoby
Zápisové lístky pro tajenku
Řešení
Doplňující otázky
Obsah:
Křížovka jako motivační prvek může být ve výuce velmi efektivní nástroj, zejména při tréninku slovní zásoby v němčině. Žáci mohou pracovat samostatně nebo ve skupině.
Práce s materiálem - klasická křížovka
Žáci doplňují překlad slov ze seznamu dle čísel. Po doplnění všech slov poskládají tajenku a případně zodpoví i dodatečné otázky.
Proč využít křížovku k opakování slovní zásoby v němčině?
- Zábavný a interaktivní způsob učení: Křížovka je v podstatě také hra, která je zábavná a interaktivní. Žáci si mohou při hře užít dávku napětí, zda budou vědět všechna slovíčka, což zvyšuje jejich motivaci a zájem o učení.
- Posílení paměti a opakování: Opakování slovíček pomáhá žákům lépe si zapamatovat aktivně používaná slova a jejich významy.
- Spolupráce a komunikace: Hra v malých skupinách podporuje spolupráci a komunikaci mezi žáky, což může vést k lepšímu porozumění a upevnění nových slov.
Reflexe a opakování:
- Po hře můžete se žáky zopakovat jednotlivá slova a jejich významy, diskutovat o slovní zásobě, kterou během hry použili. Navíc máte k dispozici i dodatečné otázky, které navazují na výsledek tajenky.
Využití:
- Aktivita na začátek roku - úvodní hodiny němčiny
- Aktivita na konec roku - závěrečné opakování
- Propojení výuky a zábavy - např. táborové hry, soustředění apod.
- Soutěž v týmech / souboje mezi žáky - na rychlost, správnost apod.
- Motivační hodiny německého jazyka během roku
Motivační hodiny jsou navrženy tak, aby zvýšily zájem a motivaci žáků k učení. Když jsou žáci motivovaní, jsou více zapojeni do učení a dosahují lepších výsledků. Pomáhají budovat pozitivní přístup k učení a k předmětu samotnému. Žáci se cítí více zaujatí a ochotní se učit.
Použití křížovek a dalších motivačních materiálů ve výuce německé slovní zásoby je skvělým způsobem, jak udělat učení zábavné, interaktivní a efektivní.