Pracovní list do hodin NJ, díky kterému si žáci vytvoří vlastní fiktivní instagramový účet. Hodí se pro začátečníky a mírně pokročilé. Tento materiál obsahuje 3 varianty tohoto profilu a níže jsou popsány možnosti, jak je možné je ve výuce využít.
Co udělat před hodinou?
Stačí černobíle vytisknout jednu ze tří variant profilu pro každého studenta a studentku.
Jak s materiálem pracovat v hodině?
Na úplném začátku hodiny si každý student doplní na papír své vymyšlené nebo reálné uživatelské jméno, dokreslí si profilový obrázek, dopíše si také fiktivní počet postů, počet sledujících a sledovaných - tak jak tomu je i na reálném Instagramu. Doplní si také své jméno a krátké info o sobě (bio) - to vše v němčině.
První varianta profilu: nabízí 9 polí (příspěvků) s předepsaným zadáním (viz první obrázek). Úkolem každého studenta je dokreslit do každého políčka obrázek podle předepsaného zadání a vytvořit si tak svůj vlastní unikátní Instagramový "feed". Poté může své výtvory ústně představit sousedovi / ve skupince / celé třídě.
Druhá varianta profilu: podobné jako u první varianty, ale tentokrát již pole (příspěvky) nejsou předepsaná, tudíž si jako vyučující můžeš vymyslet své vlastní zadání nebo nechat studenty, ať si pole dokreslí dle vlastního uvážení.
Třetí varianta profilu: dává oproti předchozím variantám prostor i pro písemný projev. Obsahuje tři pole a linky pod nimi, aby studenti mohli své příspěvky na "feedu" také písemně (a v cílovém jazyce) popsat.