Motivujte své žáky ke konverzaci! 6 pracovních listů k tématu "Vánoce": 2 koláže s fotkami, 1 prac.list k procvičení (nejen) předložek, 2 listy k vánočním specialitám z celého světa a 1 list otázek k tématům "Landeskunde".
1) Číslovaná koláž fotek "Was machst du (gerne) in der Adventszeit?" - žáci popisují fotky a pojmenovávají činnosti typické pro adventní čas, hovoří o tom, co sami (nebo například rodiče) rádi / neradi dělají během adventu.
2) Koláž fotek "Weihnachtsstimmung" - popis fotek vztahujících se k atmosféře Vánoc. Konverzace k tématu "Jak dnes lidé prožívají Vánoce? Jsou Vánoce opravdu jenom svátkem konzumu? A co tyto svátky znamenají pro žáky?"
3) Pracovní list "Christbäume und Weihnachtsräume" - přiřazování fotek a popisků, opakování lokálních předložek (Wechselpräpositionen) a podmiňovacího způsobu, konverzace na téma: "Ve kterém z těchto prostorů bys rád(a) strávil(a) Štědrý večer a proč? Kde bys naopak Vánoce trávit nechtěl(a)?"
4) Pracovní list "Unser Kartoffelsalat" - checklist, žáci označují suroviny a přísady, které patři do jejich rodinného bramborového salátu. Opakování slovní zásoby "Essen"; sestavení receptu - v něm je možné tvořit věty s podmětem "man", věty v rozkazovacím způsobu, u pokročilejších žáků formulace vět v trpném rodě. Je možné zadat i jako domácí úlohu - zjistit u rodičů, prarodičů, jak připravují jejich bramborový salát.
5) Pracovní list "Was isst man zu Weihnachten in der Welt?" - přiřazování typických vánočních pokrmů (fotek) k dané zemi. Obsahuje řešení. Návrh na konverzaci: "Které z těchto pokrmů bys rád(a) ochutnal(a)? Které naopak vůbec?" Rešerše na internetu a tvorba plakátu na téma "Co patří k tradičním pokrmům v německy mluvících zemích?"
6) Kartičky s otevřenými otázkami - otázky se vztahují k tématům "Landeskunde", lze zadat jako skupinovou práci či vytvořit soutěž. Obsahuje řešení.