Soubor obsahuje:
- 20 A5 barevných demonstračních obrázků - z toho 7 obrázků k prevenci (ty si zalaminujte a vystřihněte)
- 10 stran omalovánek, každá na A4
- 10 pracovních listů (na každém je napsán úkol pro děti)
- Hra Třídění bacilů podle barev (tisk na barevný papír - podrobnosti a návod najdete v souboru)
- Černobílý obrázkový postup vaření mátového čaje (k vybarvení, vystřižení, děti poté mohou seřazovat podle časové posloupnosti)
- Barevné dvojdílné puzzle s bacily
- 12 kartiček kolíčkování - stíny (Děti mají za úkol přidat kolíček k tomu stínu, který patří k hlavnímu obrázku ve velkém obdélníku)
Jedná se o výukově–vzdělávací materiál/brožuru pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů. Materiál/brožura obsahuje 7 různých oblastí aktivit a každá z nich se soustředí na rozvoj osobnosti dítěte v různých oblastech.
Hlavní vzdělávací oblast RVP PV:
Dítě a jeho tělo
- Cíl: Rozvíjet osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí, podporovat vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu.
Předpokládané vztahy k jiným oblastem RVP PV:
- Dítě a jeho psychika – Cíl: Podpořit u dětí osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkcí.
- Dítě a ten druhý – Cíl: Rozvinout u dětí schopnost spolupracovat s ostatními dětmi.
- Dítě a společnost – Cíl: Rozvinout u dětí dovednost dodržovat pravidla při komunikaci s ostatními.
- Dítě a svět – Cíl: Rozvinout u dětí dovednost orientovat se ve známém prostředí.
Předpokládaný výstup:
a) předpokládaný produkt – edukační (obohacená slovní zásoba, pochopení principu hry), materiální (hotový pracovní list, složené puzzle, hotová omalovánka)
b) předpokládané kompetence:
- Kompetence k učení – Předpokládám, že dítě bude poznávat, že se může mnohému naučit a že se bude radovat z toho, co samo dokázalo a zvládlo. Komponenta zkušenost
- Kompetence k řešení problémů – Předpokládám, že si dítě bude zpřesňovat početní představy, užívat číselných a matematických pojmů, vnímat elementární matematické souvislosti. Komponenta dovednost
- Kompetence komunikativní - Předpokládám, že dítě bude chápat, že být komunikativní, vstřícné, iniciativní a aktivní je výhodou. Komponenta postoj