Soubor obsahuje 20 černobílých pracovních listů k tisku. Jsou určeny jako příprava předškoláka před vstupem do ZŠ. Rozvíjejí a procvičují sluchovou, zrakovou a řečovou oblast, předmatematické dovednosti, grafomotoriku, soustředění a pozornost, logické myšlení. Každý pracovní list má tabulku se smajlíky, kde si děti samy zakreslí, zda se jim úkol dařil plnit, nebo potřebují pomoc. Soubor je vhodný nejen pro začínající paní učitelky a rodiče předškoláků, ale i pro paní učitelky s praxí . Může sloužit i jako pomůcka k diagnostice. Pro děti 5-7 let. Jedná se o vzdělávací materiál do MŠ, který je v souladu s RVP
Soubor obsahuje:
- 1) Zrakové vnímání - vybarvi jiný obrázek v řadě
- 2) Zrakové vnímání - zakroužkuj stejné dvojice
- 3) Zrakové vnímání - najdi 7 rozdílů na dvou obrázcích
- 4) Zrakové vnímání - labyrint
- 5) Zrakové vnímání a grafomotorika - dokresli druhou polovinu
- 6) Zrakové vnímání a logické myšlení, geometrické tvary - sudoku
- 7) Předmatematické představy - vybarvi stejný počet obrázků, jako je na kostce
- 8) Předmatematické představy - spočítej a porovnej
- 9) Předmatematické představy - kde je stejně?
- 10) Předmatematické představy - pravolevá orientace
- 11) Předmatematické představy - geometrické tvary
- 12) Předmatematické představy- porovnání podle velikosti
- 13) Předmatematické představy - prostorové pojmy (první, poslední, za, před, mezi)
- 14) Sluchová a řečová oblast - pojmenování obrázků, vytleskání jejich slabik a zakreslení počtu
- 15) Sluchová a řečová oblast - počáteční hlásky
- 16) Zrakové vnímání - najdi a vybarvi pouze písmenka P
- 17) Sluchová a řečová oblast - najdi rýmy
- 18) Řečová oblast - slova nadřazená
- 19) Grafomotorika
- 20´) Znáš své celé jméno? Umíš se podepsat? Umíš sám sebe nakreslit?
SOUBOR ROZVÍJÍ TYTO CÍLE:
- rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky (koordinace ruky a oka)
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní
- rozvoj paměti a pozornosti
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- vytváření základů pro práci s informacemi
SOUBOR ROZVÍJÍ TYTO KOMPETENCE:
- soustředěně pozorovat, všímat si souvislostí
- učit se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvinout úsilí, soustředit se na činnost a záměrně si zapamatovat; při zadané práci dokončit, co bylo započato; postupovat podle instrukcí a pokynů, schopnost dobrat se k výsledkům
- užívat při řešení myšlenkových problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopit jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívat je v dalších situacích
- zpřesňovat si početní představy, užívat číselných a matematických pojmů, vnímat elementární matematické souvislosti
- ovládat dovednosti předcházející čtení a psaní
- samostatně vyjadřovat své myšlenky, otázky i odpovědi, rozumět slyšenému
- k úkolům přistupovat odpovědně