Co se děje v úlu? 7 pohádek ke Světovému dni včel

Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 5.84 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 4. 2025
Sdílet:

 

Tato sada pohádkových příběhů je určena dětem v mateřské škole a představuje dětem fungování včelího úlu přirozenou, hravou a poutavou formou. Cílem je probudit v dětech zvědavost, porozumění přírodě a úctu k práci včel.

 

Obsah pohádek

Každý příběh popisuje jednu fázi života včely nebo roli v úlu. Hlavní hrdinkou je malá včelka Emička, která poznává svět včelího společenství.

Každý příběh je samostatný, ale navazuje na předchozí a dohromady tvoří poutavý celek.

 

Vzdělávací cíle

  • Seznámení s přírodou a životem včel
  • Podpora emočního vývoje – vnímání spolupráce, role každého člena „společenství“
  • Rozvoj slovní zásoby, porozumění textu
  • Motivace k výtvarné, pohybové i dramatické činnosti

 

Doporučené aktivity

Součástí příběhů je sada aktivit rozvíjejících různé oblasti:

  • Pohybové hry („Zahraj si na sběračku“)
  • Výtvarné činnosti (stavba úlu z pláství, kreslení vývoje včely)
  • Poznávací aktivity (třídění rolí včel, skládání cyklu)
  • Smyslové hry (ochutnávka medu)
  • Hudební činnosti (včelí písnička)
  •  

Metodická doporučení

  • Každý příběh doporučuji číst samostatně, např. jako dopolední pohádkovou chvilku.
  • Následující aktivitu zvolte podle nálady a věku dětí – každá rozvíjí jinou oblast (jemná motorika, dramatizace, poznávání přírody).
  • Pohádky lze využít i jako základ pro včelí projektový týden.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

501354
Matematika
1., 2.
Skládačky
Ke každému výsledku je 10 příkladů s přechodem i bez. Vhodné pro 1.,2. třídu popř. pro děti s LMR do vyšších ročníků
40.00 Kč
799000
Nezařazené k předmětu
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento badatelský deník je vytvořen jako interaktivní materiál, který propojuje pohádky Hanse Christiana Andersena s
39.00 Kč
894221
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Velikost výsledného díla: A1 formát (59,4 × 84,1 cm) – rozdělen na 9 částí velikosti A4 (3 sloupce × 3 řady) Cíl
30.00 Kč
872107
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Téma: 8. květen – Den vítězství, konec 2. světové války, holokaust a příběh Hany Bradyové Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ
39.00 Kč
Co se děje v úlu? 7 pohádek ke Světovému dni včel Co se děje v úlu? 7 pohádek ke Světovému dni včel
 Tato sada pohádkových příběhů je určena dětem v mateřské škole a představuje dětem fungování včelího úlu přirozenou, hravou a poutavou formou. Cílem je probudit v dětech zvědavost, porozumění přírodě a úctu k práci včel. Obsah pohádekKaždý příběh popisuje jednu fázi života včely nebo roli v úlu. Hlavní hrdinkou je malá včelka Emička, která poznává svět včelího společenství.Každý příběh je samostatný, ale navazuje na předchozí a dohromady tvoří poutavý celek. Vzdělávací cíleSeznámení s přírodou a životem včelPodpora emočního vývoje – vnímání spolupráce, role každého člena „společenství“Rozvoj slovní zásoby, porozumění textuMotivace k výtvarné, pohybové i dramatické činnosti Doporučené aktivitySoučástí příběhů je sada aktivit rozvíjejících různé oblasti:Pohybové hry („Zahraj si na sběračku“)Výtvarné činnosti (stavba úlu z pláství, kreslení vývoje včely)Poznávací aktivity (třídění rolí včel, skládání cyklu)Smyslové hry (ochutnávka medu)Hudební činnosti (včelí písnička) Metodická doporučeníKaždý příběh doporučuji číst samostatně, např. jako dopolední pohádkovou chvilku.Následující aktivitu zvolte podle nálady a věku dětí – každá rozvíjí jinou oblast (jemná motorika, dramatizace, poznávání přírody).Pohádky lze využít i jako základ pro včelí projektový týden.
UUCZ-865374
Nezařazené k předmětu>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>🐝 Včely
39.00