Charakteristika materiálu:
Didaktická pomůcka slouží k rozvoji zrakové paměti, pozornosti a slovní zásoby. Princip vychází z klasické paměťové hry, kde žáci určují, který obrázek chybí. Materiál obsahuje 5 úrovní obtížnosti.
Obsah:
- 5 hlavních snímků (3–7 obrázků podle úrovně)
- Ke každému hlavnímu snímku odpovídající počet obrázků „s jedním chybějícím“
- Sada kartiček s jednotlivými obrázky k manipulaci
Postup:
- Ukažte žákům hlavní obrázek (všechny položky).
- Poté promítejte nebo ukažte obrázky, kde vždy chybí jeden prvek.
- Děti mají za úkol určit, co zmizelo:
- ústně po vyvolání
- ukázáním správné kartičky (součástí materiálu)
- zapsáním odpovědi (např. na mazací tabulku)
- Vhodné pro předškolní děti, 1.–2. ročník ZŠ, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, speciální pedagogika
Rozvojové oblasti:
- Zraková paměť
- Sluchové vnímání (při práci ve skupině)
- Slovní zásoba a logické myšlení
Doporučení:
Materiál lze použít jako ranní aktivitu, při individuální práci, do center aktivit nebo jako pohotovostní zábavnou hru během přechodových částí dne.