Dušičkové vzpomínání

Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 27.03 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Markéta Rezlerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 10. 2024
Sdílet:

Dlouho jsem si kladla otázku, jestli se s dětmi ve školce zabývat tematikou „Dušiček“ čili svátkem „Památka zesnulých“. Děti mnohem víc znají Halloween, který však není českým svátkem a myslím si, že by děti měly mít primárně přehled o svátcích českých. Dětem ve školce se však tento český svátek těžko vysvětluje, někdo by mohl mít pocit, že je to téma smutné nebo snad dokonce „morbidní“, ale smrt je přirozenou součástí života a děti mají mnohdy přímou zkušenost s tím, že jim zemřelo třeba zvířátko, odešel někdo z rodiny nebo to slyšely od kamarádů. Mnohé z nich s rodinou absolvují také návštěvy hřbitovů. Proto jsem se pokusila o zpracování souboru, který by velmi opatrně tento svátek dětem přiblížil.

 

Jedná se o vzdělávací materiál , který rozvíjí tyto kompetence:

  • má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje,
    o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
  • klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
  • se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí
    a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  • ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní
  • průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci
    s okolím
  • dovede využít informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává (knížky, encyklopedie, počítač, audiovizuální technika, telefon atp.)

Soubor obsahuje:

  • námět jak téma „Dušiček“ s dětmi uchopit
  • autorský motivační příběh
  • tipy na aktivity
  • tematickou básničku s pohybem (autorská)
  • tematickou písničku (aktorská)
  • obrázek k zamyšlení a povídání s dětmi
  • osm demonstračních obrázků
  • kartičky s demonstračními obrázky určené k následnému hraní her
  • garfomotorický list
  • tři pracovní listy

Další produkty od autora Markéta Rezlerová

452010
Český jazyk - čtení
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Vyrobte si s dětmi knížku s příběhem o třech králích. Stránky stačí vytisknout, rozstříhat, děti si obrázky vybarví děj
0.00 Kč
616522
Tělesná výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Omalovánky
Soubor obsahuje 16 obrázků s protahovacími cviky. Cviky jsou motivovány zvířaty, věcmi, postavami apod. a doprovázeny
45.00 Kč
367086
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Dýňový kvíz - otázky a odpovědi. Ke každé stránce s otázkou patří jedna stránka s odpovědí. Karty můžete v horní části
30.00 Kč
775890
Nezařazené k předmětu
Ostatní
JAK SE SOUBOREM PRACOVAT? Soubor diagnostických formulářů bude dítě provázet po celou dobu předškolní docházky Na první
35.00 Kč
Dušičkové vzpomínání Dušičkové vzpomínání
Dlouho jsem si kladla otázku, jestli se s dětmi ve školce zabývat tematikou „Dušiček“ čili svátkem „Památka zesnulých“. Děti mnohem víc znají Halloween, který však není českým svátkem a myslím si, že by děti měly mít primárně přehled o svátcích českých. Dětem ve školce se však tento český svátek těžko vysvětluje, někdo by mohl mít pocit, že je to téma smutné nebo snad dokonce „morbidní“, ale smrt je přirozenou součástí života a děti mají mnohdy přímou zkušenost s tím, že jim zemřelo třeba zvířátko, odešel někdo z rodiny nebo to slyšely od kamarádů. Mnohé z nich s rodinou absolvují také návštěvy hřbitovů. Proto jsem se pokusila o zpracování souboru, který by velmi opatrně tento svátek dětem přiblížil.  Jedná se o vzdělávací materiál , který rozvíjí tyto kompetence: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím dovede využít informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává (knížky, encyklopedie, počítač, audiovizuální technika, telefon atp.)Soubor obsahuje:námět jak téma „Dušiček“ s dětmi uchopitautorský motivační příběhtipy na aktivitytematickou básničku s pohybem (autorská)tematickou písničku (aktorská)obrázek k zamyšlení a povídání s dětmiosm demonstračních obrázkůkartičky s demonstračními obrázky určené k následnému hraní hergarfomotorický listtři pracovní listy
UUCZ-399164
Nezařazené k předmětu>Ostatní>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🎃 Halloween, Dušičky
30.00