Běhací aktivita trénující krátkodobou paměť, vhodná na ven nebo do tělocvičny či auly školy.
Materiál obsahuje vše potřebné pro hraní této hry. Stačí vytisknout (2 stránky doporučuji zalaminovat), rozstříhat a můžete jít hrát.
Příprava hry:
- hra obsahuje 16 kartiček - na každé je jedno číslo 1-16, jeden živočich a jeden ze symbolů - sůl, kapka vody, zlato nebo diamant
- tyto kartičky rozstříhejte a v určeném území hry je rozmístěte
- můžete je nechat zcela volně nebo trošku schovat
- žáky doporučuji rozdělit alespoň na dvě poloviny (počítám s běžnou třídou cca 20 dětí)
- na každou skupinu je potřeba zapisovatel (učitel, asistent, neběhající dítě apod.)
- do archu si do sloupečku vlevo zapíše jména všech dětí, které má ve skupině (arch je pro max. 15 dětí)
- doporučuji na archu schovat (přehnout) vrchní řádek, který je pouze nápovědou pro Vás
Pravidla hry:
- zapisovatelé se posadí někde v území, doporučuji dál od sebe
- děti mají za úkol nosit zapisovateli informace
- dítě uvidí kartičku, nesmí na ni sáhnout, ani na ni upozorňovat ostatní děti
- nenápadně si ji prohlédne a zapamatuje číslo, zvíře a symbol
- doběhne ke svému zapisovateli a sdělí tyto 3 informace (zapisovatel zkontroluje podle vrchního řádku) a pokud je to v pořádku označí si u jména ✔️; pokud to v pořádku není vrací dítě zpět
Možnosti pravidel:
- zapisovatel nesděluje/sděluje chybu v informaci
- zapisovatel nesděluje/sděluje kolik karet dítěti chybí do konce hry
- zapisovatel nesděluje/sděluje jaké číslo mu chybí (zvláště ke konci se tyto otázky začínají množit)
- vyhrává první, první v každé skupině, všichni v časovém limitu, skupiny na konci sečtou body apod.
Tyto pravidla je potřeba stanovit před zahájením hry a jsou variabilní.
V tomto balíčku najdete 3 varianty hry. (edit 2.6.2024)