Milé paní učitelky,
ráda bych Vám představila další skvělou aktivitu! Jde o hru „Já mám, kdo má… – Strašidýlka – Halloween, Dušičky“. Tato hra je jednoduchá, ale velmi efektivní pro rozvoj slovní zásoby, pozornosti a rychlého myšlení u dětí.
Jak se hraje „Já mám, kdo má… – Strašidýlka – Halloween, Dušičky“?
Počet hráčů: Ideálně 2 a více (čím více dětí, tím delší a zábavnější hra).
Příprava hry:
Vytiskněte a rozstříhejte karty. Každá karta má nahoře text „Já mám [obrázek 1]“ a dole „Kdo má [obrázek 2]?“. Obrázky by měly být na téma Halloweenu a Dušiček (např. dýně, duch, kostra, pavouk, čarodějnice, koště, netopýr, svíčka, sladkosti atd.).
Rozdejte všechny karty mezi děti. Některé děti mohou mít více karet, jiné méně, to nevadí. Důležité je, aby všechny karty byly rozdané.
Pravidla hry:
- Hru začíná dítě, které vyberete (nebo libovolné dítě, které řekne „Já mám…“).
- Dítě přečte svou kartu, například: „Já mám dýni. Kdo má ducha?“
- Všechny děti se podívají na své karty. Dítě, které má kartu s obrázkem ducha, ihned zareaguje.
- Toto dítě přečte svou kartu: „Já mám ducha. Kdo má pavouka?“
- Hra pokračuje, dokud se kruh neuzavře a nezazní poslední karta. Hra je úspěšná, když se karty přečtou ve správném pořadí, aniž by se přerušil řetězec.
Proč je tato hra skvělá pro děti?
- Rozvoj slovní zásoby: Děti si procvičují pojmenování předmětů a postaviček spojených s Halloweenem a Dušičkami.
- Procvičování pozornosti: Děti musí bedlivě poslouchat, co říkají ostatní, aby našly svou kartu.
- Rychlé reakce: Hra podporuje rychlé myšlení a pohotové reakce.
- Zapojení všech dětí: Každé dítě má v průběhu hry svou roli a aktivně se účastní.
- Zábavná forma učení: Učení probíhá hravou a nenásilnou formou, ideální pro období Halloweenu a Dušiček.
- Věřím, že si tuto aktivitu s dětmi užijete a pomůže jim ještě lépe poznat fascinující svět strašidýlek a sváteční atmosféru podzimu!
Tato hra je součástí souboru: Strašidýlka (Halloween, Dušičky)