JAK TO BYLO SE SVATÝM MARTINEM-aktivity na téma SVATÝ MARTIN

Počet stran:
34
Velikost: 1.72 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 12. 2023
Sdílet:

Pdf soubor JAK TO BYLO SE SVATÝM MARTINEM - téma SVATÝ MARTIN, poskytuje náměty na ŘÍZENÉ aktivity s dětmi, které jsou doprovázeny slovním/ hudebním doprovodem. Každá říkanka, či písnička, je vhodně propojena s konkrétní aktivitou a obohacena o DALŠÍ NÁMĚTY na činnosti, ať už slovní, pohybové, didaktické, kreativní, hudební a jiné.

Zábavnou a pro děti přirozenou formou nabízíme činnosti, díky kterým se seznamují se svátkem svatého Martina. Děti se, prostřednictvím aktivit, dozvědí, kdo byl svatý Martin, proč se na svatomartinské posvícení pečou husy, rohlíčky. Zazpíváme si o Martinovi a legendě o plášti- jeho dobrosrdečnosti a lásce k druhým lidem. Zahrajeme si pohybové hry, kde se proměníme v husy, martinské rohlíčky, koně, nebo třeba i kosy, které Martin vyplašil svým příjezdem na krásném, bílém koni, když nám vezl první sníh... :) 

Rozvíjíme myšlení, zájem o tradice a historii, paměť, pozornost, sluchové a zrakové vnímání, pohybové a hudební dovednosti, rytmické cítění, spolupráci ve skupině a další. 

Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:

Dítě a jeho tělo: 

  • uvědomění si vlastního těla
  • rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé a jemné motoriky
  • osvojení si věku přiměřených praktických dovedností

Dítě a společnost: 

  • rozvoj základních kulturně společenských návyků, postojů a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny
  • vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách

podporujeme kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije / klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo

Součástí jsou pracovní listy a omalovánky. 

doporučená věková skupina: 4- 6 let

 

zdroj obrázků: www.pixabay.com, www.creazilla. com

DĚKUJI, ŽE DĚLÁTE SVOJI PRÁCI SRDCEM A HLEDÁTE INSPIRACI A NÁPADY! 

Pokud byste měli nápad na téma e-booku, který Vám chybí, neváhejte mě kontaktovat na e-mail: [email protected] 

obsah: 

1. JAK TO BYLO S MARTINEM (písnička+ další tipy na činnosti, rozvíjíme a podporujeme zájem o tradice, myšlení, hudební cítění, rozšiřujeme vědomosti o svátku svatého Martina)

2. NA MARTINA (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme pozornost, zrakové a sluchové vnímání, hbitost, prostorové vnímání)

3. NA ROHLÍČKY (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme pozornost, sluchové vnímání, hbitost, reakci na signál, spolupráci ve skupině, rozlišujeme uspořádání- řada/zástup

4. HLEDÁ SE MARTIN (hra s říkankou zaměřená na zrakové vnímání+ další tipy na činnosti, rozvíjíme zrakové rozlišování, pozornost, jemnou motoriku, procvičujeme dech- dechové cvičení)

5. O JEDNOM PLÁŠTI (aktivita s písničkou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme mravní vnímání, sociální cítění, empatii, vzájemnou interakci mezi dětmi)

6. CHYŤTE HUSU! (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme pozornost, zrakové a sluchové vnímání, hbitost, obratnost, myšlení, logické uvažování, orientaci v prostoru)

7. HYJÉ! (písnička o příjezdu svatého Martina+ další tipy na činnosti, rozvíjíme a podporujeme zájem o tradice, rozvíjíme základní společenské normy chování, vzájemný kontakt mezi dětmi, zájem o druhého)

8. SEDĚL NA DRÁTĚ V ČERNÝM KABÁTĚ (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme zrakové vnímání, orientaci v prostoru, reakci na signál, sluchové vnímání, myšlení)

9. MARTIN JEDE PŘES VESNICE (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme sluchové vnímání, myšlení, spolupráci ve skupině, rytmické cítění, pojmenováváme předměty, které nás obklopují)

10. JAK SE VOLÁ NA MARTINA (aktivita s procvičováním měsíců v roce+ další tipy na činnosti, rozvíjíme myšlení, procvičujeme měsíce v roce ve správném pořadí, rozvíjíme postřeh, hbitost, pohybovou obratnost)

 

Další produkty od autora Jana Peregrinová

66119
Prvouka
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Písničky, básničky
Pdf soubor VÁNOČNÍ HRY S KOLEDAMI aneb CO ZPÍVAL VÁNOČNÍ ZVONEČEK, obsahuje originální náměty na hudebně-POHYBOVÉ
150.00 Kč
122408
Prvouka
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor NA CO SI DNES ZAHRAJEME- POZNÁVÁME JARO S ČERVENOU KARKULKOU. Činnosti pro RANNÍ volné hry, ŘÍZENOU činnost
100.00 Kč
61165
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Pdf soubor PŘEDŠKOLÁCKÁ SADA aneb podpora školní zralosti dětí: Náměty na herní aktivity pro rozvoj sluchového vnímání
300.00 Kč
60419
Český jazyk - literatura
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Písničky, básničky
Pdf soubor MÁME RÁDI POHÁDKY – POHÁDKOVÝ týden, nabízí autorsky VERŠOVANÉ klasické pohádky, včetně námětů na aktivity s
180.00 Kč
JAK TO BYLO SE SVATÝM MARTINEM-aktivity na téma SVATÝ MARTIN JAK TO BYLO SE SVATÝM MARTINEM-aktivity na téma SVATÝ MARTIN
Pdf soubor JAK TO BYLO SE SVATÝM MARTINEM - téma SVATÝ MARTIN, poskytuje náměty na ŘÍZENÉ aktivity s dětmi, které jsou doprovázeny slovním/ hudebním doprovodem. Každá říkanka, či písnička, je vhodně propojena s konkrétní aktivitou a obohacena o DALŠÍ NÁMĚTY na činnosti, ať už slovní, pohybové, didaktické, kreativní, hudební a jiné. Zábavnou a pro děti přirozenou formou nabízíme činnosti, díky kterým se seznamují se svátkem svatého Martina. Děti se, prostřednictvím aktivit, dozvědí, kdo byl svatý Martin, proč se na svatomartinské posvícení pečou husy, rohlíčky. Zazpíváme si o Martinovi a legendě o plášti- jeho dobrosrdečnosti a lásce k druhým lidem. Zahrajeme si pohybové hry, kde se proměníme v husy, martinské rohlíčky, koně, nebo třeba i kosy, které Martin vyplašil svým příjezdem na krásném, bílém koni, když nám vezl první sníh... :)  Rozvíjíme myšlení, zájem o tradice a historii, paměť, pozornost, sluchové a zrakové vnímání, pohybové a hudební dovednosti, rytmické cítění, spolupráci ve skupině a další.  Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti: Dítě a jeho tělo:  uvědomění si vlastního těla rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé a jemné motoriky osvojení si věku přiměřených praktických dovedností Dítě a společnost:  rozvoj základních kulturně společenských návyků, postojů a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách podporujeme kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije / klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo Součástí jsou pracovní listy a omalovánky.  doporučená věková skupina: 4- 6 let   zdroj obrázků: www.pixabay.com, www.creazilla. com DĚKUJI, ŽE DĚLÁTE SVOJI PRÁCI SRDCEM A HLEDÁTE INSPIRACI A NÁPADY!  Pokud byste měli nápad na téma e-booku, který Vám chybí, neváhejte mě kontaktovat na e-mail: [email protected]  obsah:  1. JAK TO BYLO S MARTINEM (písnička+ další tipy na činnosti, rozvíjíme a podporujeme zájem o tradice, myšlení, hudební cítění, rozšiřujeme vědomosti o svátku svatého Martina) 2. NA MARTINA (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme pozornost, zrakové a sluchové vnímání, hbitost, prostorové vnímání) 3. NA ROHLÍČKY (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme pozornost, sluchové vnímání, hbitost, reakci na signál, spolupráci ve skupině, rozlišujeme uspořádání- řada/zástup 4. HLEDÁ SE MARTIN (hra s říkankou zaměřená na zrakové vnímání+ další tipy na činnosti, rozvíjíme zrakové rozlišování, pozornost, jemnou motoriku, procvičujeme dech- dechové cvičení) 5. O JEDNOM PLÁŠTI (aktivita s písničkou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme mravní vnímání, sociální cítění, empatii, vzájemnou interakci mezi dětmi) 6. CHYŤTE HUSU! (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme pozornost, zrakové a sluchové vnímání, hbitost, obratnost, myšlení, logické uvažování, orientaci v prostoru) 7. HYJÉ! (písnička o příjezdu svatého Martina+ další tipy na činnosti, rozvíjíme a podporujeme zájem o tradice, rozvíjíme základní společenské normy chování, vzájemný kontakt mezi dětmi, zájem o druhého) 8. SEDĚL NA DRÁTĚ V ČERNÝM KABÁTĚ (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme zrakové vnímání, orientaci v prostoru, reakci na signál, sluchové vnímání, myšlení) 9. MARTIN JEDE PŘES VESNICE (pohybová hra s říkankou+ další tipy na činnosti, rozvíjíme sluchové vnímání, myšlení, spolupráci ve skupině, rytmické cítění, pojmenováváme předměty, které nás obklopují) 10. JAK SE VOLÁ NA MARTINA (aktivita s procvičováním měsíců v roce+ další tipy na činnosti, rozvíjíme myšlení, procvičujeme měsíce v roce ve správném pořadí, rozvíjíme postřeh, hbitost, pohybovou obratnost)  
UUCZ-70335
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Písničky, básničky>Přípravy hodiny/lekce>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>Podzim>Zima>Svatý Martin
180.00