Materiál se skládá z 30 kartiček, které učitel předčítá žákům. Podle kartiček zjistíme, jak dobře se žáci ve třídě znají, neboť úkolem žáka je podle kartičky najít toho žáka, na kterého definice z karty nejlépe sedí. Aktivita se hodí na úvodní třídnické hodiny na začátku školního roku, anebo v rámci jakýchkoliv jiných třídnických hodin, jejichž cílem je posílit třídní kolektiv, který se zná delší dobu.
Jak s materiálem pracovat:
S materiálem se jednoduše pracuje. Dejte si třídu do kroužku (každý má židli). Každý z kruhu vstane, postaví se doprostřed a učitel mu přečte kartičku, např. obejmi žáka, který je férový apod. Žák v kruhu se zamyslí a splní úkol u toho žáka, pro kterého je kartička nejvhodnější. Žák si poté sedá a do kruhu jde další žák, který opakuje to stejné, akorát s novou kartičkou. Nabízí se také možnost, že učitel bude číst kartičku a všichni žáci si někoho vyberou, ale v tom případě by mohl vzniknout zmatek – je zapotřebí to dobře zorganizovat 😊. Další možností je tu stejnou kartičku využít u jiných žáků, aby se zjistilo, zdali všichni souhlasí.
Cíl aktivity:
Aktivita krásně prověří vztahy ve třídě a znalosti žáků o sobě samých. Práce s kartičkami je vhodná jak na začátek školního roku, tak také na jiné třídnické hodiny (v rámci posílení třídního kolektivu). Žáci se mohou při hraní hry otevřít, pobavit se spolu apod.