Výukový materiál JAK VONÍ JARO – tematické dny s jarními květinami, obsahuje soubor autorských vzdělávacích aktivit, zaměřených na poznávání JARNÍCH KVĚTIN. Základem materiálu jsou TEMATICKÉ dny věnované jednotlivým jarním květinám (např. sněženka, bledule, fialka…), doplněné autorskými říkankami a písničkami na známé lidové melodie. Na každý tematický den navazují originální pohybové, výtvarné a didaktické činnosti prohlubující poznání dětí o dané květině.
Děti se s květinami seznamují prostřednictvím PROŽITKOVÝCH aktivit, které jsou vzájemně propojené a podporují přirozené poznávání. Materiál respektuje věkové zvláštnosti dětí (3-6 let) a nabízí flexibilní využití aktivit jak pro individuální, tak skupinovou práci. Všechny činnosti jsou metodicky zpracované.
zdroj obr.: www.freepik.com
obsah: obsah, výukový charakter (vzdělávací oblasti – vzdělávací cíle, kompetence dle RVP PV, metodický návod)
- SNĚŽENKOVÝ DEN (náměty na aktivity motivované sněženkou – pohybové, výtvarné/kreativní, didaktické´+ říkanka o sněžence, pohybová písnička na nápěv Hlava, ramena)
- BLEDULKOVÝ DEN (náměty na aktivity motivované bledulkou – pohybové, výtvarné/kreativní, didaktické + veselá písnička U potoka v lese – zpíváme na melodii lidové písně Na tom pražským mostě)
- NARCISKOVÝ DEN (náměty na aktivity motivované narcisem – pohybové, výtvarné/kreativní, didaktické + říkanka o narcisu s environmentálním poselstvím)
- FIALKOVÝ DEN (náměty na aktivity motivované fialkou – pohybové, výtvarné/kreativní, didaktické + říkanka o filace a včelce)
- TULIPÁNOVÝ DEN (náměty na aktivity motivované tulipánem – pohybové, výtvarné/kreativní, didaktické + relaxační říkanka o tulipánu s jógovým cvičením)