JARO aneb pohybové pohádky

Počet stran:
13
Velikost: 5.47 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Gabriela Vrbová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 8. 2024
Sdílet:

Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: 

  • Kouzelník a květinová louka
  • Kočička na farmě
  • Sluníčko probouzí přírodu

V úvodu každé pohádky jsou vypsány očekávané cíle, očekávané výstupy a konkretizované výstupy. Dále pak pomůcky, které budou k pohádce potřeba, vhodný prostor a didaktické prostředky.

Následuje samotná pohádka, která je proložena pěti aktivitami. Ty jsou zaměřené na pohyb, nebo na prožitek (rozvíjení tvořivosti, představivosti, fantazie). 

Na konci každé pohádky najdete pracovní list, který můžete po pohádce využít a děti si jej mohou založit.

Pohádky se dají využít i jako řízená činnost během dne. 

Tyto činnosti u dětí rozvíjí mimo jiné:

  • kognitivní schopnosti a dovednosti
  • grafomotoriku
  • jemnou a hrubou motoriku 
  • lokomoci 
  • fantazii a představivost
  • tvořivé myšlení 
  • čtenářskou pregramotnost
  • povědomí o světě a jeho fungování
  • tvořivé myšlení
  • a další

Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:

  • kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
  • kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem
  • kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím

Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Jaro aneb pohybové pohádky rozvíjí (vycházející z RVP PV):

  • Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí)
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
  • Dítě a jeho psychika: rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
  • Dítě a ten druhý: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)
  • Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Další produkty od autora Gabriela Vrbová

605569
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3.
Přípravy hodiny/lekce
Konverzační karty jsou skvělým nástrojem pro pedagogy v mateřských školách a na prvním stupni základních škol. Tento
60.00 Kč
528812
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Zásobník pracovních listů, aktivit a pohybových her pro rozvoj matematických představ! Tento soubor obsahuje na 19
0.00 Kč
680747
Český jazyk - čtení
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: STRAŠIDÝLKA A LUCERNA ELIŠKA A DŮM VZPOMÍNEK
49.00 Kč
707801
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek: SVĚTLUŠKA A VÁNOČNÍ HVĚZDA KOUZELNÁ CESTA
49.00 Kč
JARO aneb pohybové pohádky JARO aneb pohybové pohádky
Soubor PDF obsahuje tři pohádky, které v sobě skrývají pohyb a prožitek:  Kouzelník a květinová louka Kočička na farmě Sluníčko probouzí přírodu V úvodu každé pohádky jsou vypsány očekávané cíle, očekávané výstupy a konkretizované výstupy. Dále pak pomůcky, které budou k pohádce potřeba, vhodný prostor a didaktické prostředky. Následuje samotná pohádka, která je proložena pěti aktivitami. Ty jsou zaměřené na pohyb, nebo na prožitek (rozvíjení tvořivosti, představivosti, fantazie).  Na konci každé pohádky najdete pracovní list, který můžete po pohádce využít a děti si jej mohou založit. Pohádky se dají využít i jako řízená činnost během dne.  Tyto činnosti u dětí rozvíjí mimo jiné: kognitivní schopnosti a dovednosti grafomotoriku jemnou a hrubou motoriku  lokomoci  fantazii a představivost tvořivé myšlení  čtenářskou pregramotnost povědomí o světě a jeho fungování tvořivé myšlení a další Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV: kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem kompetence komunikativní: průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Jaro aneb pohybové pohádky rozvíjí (vycházející z RVP PV): Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí) Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu Dítě a jeho psychika: rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit Dítě a ten druhý: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.) Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
UUCZ-270365
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>🌸 Jaro>🧚 Pohádky
55.00