Soubor JARO pro MŠ obsahuje pracovní listy, demonstrační obrázky a jiné aktivity, které rozvíjí sluchovou, zrakovou oblast, předmatematické dovednosti, grafomotoriku, řeč, soustředění a pozornost. Jsou vytvořené ve dvou variantách, lehčí pro děti 4-5 let a těžší pro děti 5-7 let. Jsou zde také varianty černobílé k tisku. Jedná se o vzdělávací materiál do MŠ, který je v souladu s RVP.
SOUBOR OBSAHUJE TYTO AKTIVITY:
- Co vidíš na obrázku? - Rozvoj slovní zásoby, tvoření vět
- Demonstrační karty, které mohou sloužit k vytleskávání slabik
- Hledání odlišného obrázku v řadě
- Stíny
- Poloviny obrázků
- Labyrinty
- Spoj podle velikosti od největší po nejmenší
- Řazení podle velikosti
- Sudoku
- Hledání stejných dvojic obrázků - ve třech variantách
- Prostorové pojmy - Kde je motýl?
- Prostorové pojmy - správně spoj
- Spočítej a porovnej
- Spočítej a správně spoj
- Spočítej a kolik napočítáš, tolik udělej čárek
- Pravo-levá orientace
- Co začíná na písmenko P ?
- Grafomotorika - černobílé k tisku
- Vybarvi tolik obrázků, kolik ukazuje kostka - černobílé
- Vybarvi počáteční písmenko a dokresli jarní květiny - černobílé
- Vybarvi počáteční písmenko s obrázkem - černobílé
- Zrakové vnímání - vybarvi stejné obrázky - černobílé
- Který motýlek doletí ke kytičce? - labyrint - černobílé
SOUBOR ROZVIJÍ TYTO CÍLE:
- rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky (koordinace ruky a oka)
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní
- rozvoj paměti a pozornosti
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- vytváření základů pro práci s informacemi
SOUBOR ROZVIJÍ TYTO KOMPETENCE:
- soustředěně pozorovat, všímat si souvislostí
- učit se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvinout úsilí, soustředit se na činnost a záměrně si zapamatovat; při zadané práci dokončit, co bylo započato; postupovat podle instrukcí a pokynů, schopnost dobrat se k výsledkům
- užívat při řešení myšlenkových problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopit jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívat je v dalších situacích
- zpřesňovat si početní představy, užívat číselných a matematických pojmů, vnímat elementární matematické souvislosti
- ovládat dovednosti předcházející čtení a psaní
- samostatně vyjadřovat své myšlenky, otázky i odpovědi, rozumět slyšenému
- k úkolům přistupovat odpovědně