Obsah materiálu:
- příběh o Anetce
 - pracovní list květina sebelásky - šablona
 - pracovní list květina sebelásky - nápověda, co a kam vyplnit
 - pracovní list se srdíčky - stříhání
 - pracovní list - sebereflexe
 
Popis aktivity:
Květina sebelásky je tvořivá a reflektivní aktivita, která pomáhá dětem zamyslet se nad tím, co na sobě oceňují a mají rády. Prostřednictvím srdíček nebo lístků, které zdobí květinu, si děti uvědomují svou hodnotu a pěstují zdravé sebevědomí.
Varianty:
- Společná květina: Děti vytvoří jednu velkou květinu pro celou třídu. Každé dítě přidá jedno srdíčko s pochvalou pro sebe nebo pro kamaráda.
 
Postup:
- Použití příběhu: Na začátku přečtěte příběh o Anetce. Diskutujte s dětmi o tom, co si Anetka uvědomila, a jaké vlastnosti na sobě mohou objevovat ony. Povzbuzujte je, aby napsaly do lístků nebo srdíček to, co na sobě oceňují, stejně jako to udělala Anetka.
 - Vybarvování květiny: Každé dítě dostane černobílou šablonu květiny. Lístky květiny děti vybarví a do každého lístku napíší jednu vlastnost, schopnost nebo dovednost, kterou na sobě oceňují. Příklady: „Jsem dobrý kamarád,“ „Umím rychle běhat,“ „Kreslím hezké obrázky.“
 - Vytváření vlastní květiny: Pro děti, které chtějí tvořit od základu, lze použít vystřižená srdíčka. Každé dítě si nakreslí vlastní květinu, na kterou nalepí srdíčka s popsanými vlastnostmi.
 - Sdílení: Děti si navzájem mohou ukázat své květiny a přečíst ostatním jednu nebo více vlastností, které o sobě napsaly.
 - Reflexe: Na závěr děti napíší nebo nakreslí, jak se při této aktivitě cítily. Mohou odpovědět na otázky: Jak ses cítil/a, když jsi přemýšlel/a o svých vlastnostech? Proč je důležité mít rád/a sám/sama sebe? Co jsi o sobě zjistil/a? Co sis předtím neuvědomoval/a?
 







