Tento tematicky zaměřený soubor "LIDSKÉ TĚLO - demonstrační obrázky" obsahuje celkem 43 karet ve formátu A4.
Všechny karty obsahují kromě obrázku také popisek - lze je tedy využít k rozvoji čtenářské pregramotnosti.
Soubor je vhodný pro vzdělávání v MŠ, přípravných třídách ZŠ a lze jej také využívat v rámci jazykové přípravy dětí s odlišným mateřským jazykem.
Pro delší výdrž karet je vhodné jednotlivé listy zalaminovat.
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.
Klíčové kompetence:
- k učení (má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije)
- komunikativní (průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím)
Vzdělávací oblasti:
- Dítě a jeho tělo
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů, osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.), pojmenovat části těla, některé orgány (včetně pohlavních), znát jejich funkce, mít povědomí o těle a jeho vývoji, (o narození, růstu těla a jeho proměnách), znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, s pohybem a sportem
- Dítě a jeho psychika
- podoblast "Jazyk a řeč"
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování), osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace"
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie, vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení, osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- očekávané výstupy - poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení
- podoblast "Jazyk a řeč"