Masopust s Hugem - soubor materiálů
🌠 Jak to bylo na masopust
- 2 úvodní obrázky
- základní povídání k masopustu
- 19 demonstračních karet s tradičními masopustními maškarami, tradičními masopustními pochutinami a basou (tradiční nástroj)
- 2 stránky s informacemi ke kartám (popis masek)
- 13 stran s pracovními listy
- 14 omalovánek
🧘♀️ Masopustní jóga
- 10 barevných karet s pohybovým cvičením ve velikosti A5 na téma masopust
- součástí soubouru jsou i dvě strany PDF s návodem ke cvičení
- karty lze využít v centrech aktivit i při řízené činnosti
👅 Masopustní oromotorika
- 12 barevných karet s artikulačním cvičením ve velikosti A5, na každé kartě je jiná tradiční maškara.
- přímo na kartách je napsáno, jak oromotorické cvičení provádět
- karty lze využít samostatně i při řízené činnosti
🎭 Masopustní loutky
sada obsahuje 14 různých masopustních loutek (loutku Turka 4x, protože ten chodí ve čtveřici)
Jedná se o výukový materiál pro mateřské školy, materiál si klade za cíl:
- rozvoj jemné motoriky
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
- osvojení si některých poznatků, které předchází čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování)
- rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- rozvoj kooperativních dovedností
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, ve kterém dítě žije
- vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národnosti
- vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňující tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat
- rozvoj společenského i estetického vkusu
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytvářením pojmů)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
-seznamování dítě s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
- uvědomění si vlastního těla
- rozvoj pohybových schopnost a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky, ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
- rozvoj psychické i fyzické zdatnosti
- osvojení si poznatků o pohybových činnostech a jejich kvalitě
- vytváření zdravých životních návyků