Lapbook je interaktivní projekt, který žákům umožňuje se kreativně zapojit do výuky a zároveň se naučit nové informace z různých oblastí. Pro žáky 3. až 5. třídy může být skvělým nástrojem pro zpracování různých témat, ať už jde o přírodní vědy, historii, literaturu, nebo osobní rozvoj.
Zde je návod na tvorbu lapbooku s otázkami průvodního listu, který se zaměřuje na sebehodnocení a zlepšení ve školní práci.
Popis výukového lapbooku:
1. Úvodní strana:
Název: „Pololetní sebehodnocení“
Žáci mohou přidat své jméno a třídu.
Dále mohou vytvořit obrázek nebo koláž.
2. Mé sebehodnocení - otázky a odpovědi
Tento prostor bude vyhrazen pro odpovědi na otázky, které budou
součástí sebehodnocení. Žáci otázky vyplní.
3. Hodnocení, motivace a cíle:
Žák hodnotí své úspěchy/neúspěchy a své silné/slabé stránky.
Dále může žák napsat své osobní cíle a motivaci pro zlepšení ve škole.
Může přidat obrázky, citáty nebo motivační fráze, které ho inspirují k dosažení svých cílů.
4. Vlastní hodnocení:
Žák/yně se hodnotí z jednotlivých předmětů (vysvědčení).