OBLEČENÍ a situace, do kterých patří (demonstrační obrázky)
- jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ;
- obsahuje 50 obrázků (44 obrázků oblečení a 6 reálných situací, do kterých lze oblečení přiřadit;
- 6 reálných fotografií situací, ke kterým se oblečení přiřazuje (déšť, léto, zima, svatba, spánek, třída v MŠ). Každý obrázek je opatřen názvem.
Tyto demonstrační obrázky lze využít několika způsoby:
• poznávání/pojmenovávání oblečení;
• přiřazování oblečení k dané situaci;
• diskuze o obrázcích (jaké oblečení nosí nejraději/v čem se cítí dobře? Přiřadily by ještě další oblečení k daným obrázkům různých situací?);
• pantomima.
Tato brožura je výukovým materiálem, který rozvíjí u dětí tyto klíčové kompetence:
- kompetence k učení (klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí);
- kompetence k řešení problémů (nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu);
- komunikativní kompetence (průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím);
- činnostní a občanské kompetence (
- ví, že není jedno, v jakém prostředí žije, uvědomuje si, že se svým chováním na něm podílí a že je může ovlivnit).