Držíme při sobě, inspirujeme se, obohacujeme se! Materiál podporuje pozitivní klima ve třídě, umožňuje práci celého kolektivu i se zapojením učitelů. Získáte skvělé tipy na výlety, hudbu, filmy, knihy i jiné záležitosti.
Držíme při sobě, inspirujeme se, obohacujeme se! Vzdělávací materiál podporuje pozitivní klima ve třídě, umožňuje práci celého kolektivu po celý rok i s možností zapojení učitelského sboru.
V souboru naleznete dvě varianty, jak s materiálem pracovat.
- První variantou je tisk pracovních listů, které naleznete v šetrnější i náročnější verzi pro tisk. Jednoduše je umístíte na nástěnku. V případě, že žáci budou chtít něco zapsat, pracovní list sundají, napíšou informaci a znovu ho připevní na nástěnku.
- Druhá varianta je poněkud náročnější na přípravu, ale za to vypadá o dost lépe a také vám ve třídě dodá jistý šmrnc. Žáci mohou být mnohem víc kreativnější a podílet se sami na vzhledu nástěnky díky širokému výběru bublin a tvarů, do kterých lze psát.
Pokud jste si vybrali druhou variantu, řiďte se těmito instrukcemi:
- Vše potřebné vytiskněte a zalaminujte. Laminujte i bubliny, na které žáci budou psát permanentním fixem. Bubliny po zalaminování déle vydrží, můžete je využívat opakovaně a také více lahodí očku. :)
- Pokud chcete bublinu použít znovu nebo opravit chybu, stačí si dát na tamponek trošku odlakovače. Permanentní fix se krásně pustí.
- Jakmile napíšete informaci, připevněte bublinu na nástěnku. (Já užívám gumfix).
Finální vzhled?
- Buďto umístěte nevyplněné i vyplněné bubliny na nástěnku, nebo si vyhraďte nějaké košíky/kelímky, ve kterých budete bubliny skladovat. Doporučuji mít u nástěnky také permanentní fixy a gumfix, kterým žáci informaci přilepí. (Odlakovač s tamponky mívám u sebe).
Jak s materiálem dále pracovat?
- Vyhraďte si den, kdy se materiálu budete alespoň chvíli věnovat. Pobavte se s žáky o muzice, filmech, výletech, knihách, sdílejte s nimi nadšení, zkušenosti. Inspirujte je i vy.
- V hudební výchově si pusťte doporučené songy, či ukázku filmů. Prohlédněte si dopředu nástěnku a připravte si hodinu, ve které zkombinujete prvky oblíbené hudby či filmu s hudebně pohybovou či výtvarnou aktivitou. Ukážete tak žákům, že jejich názory respektujete a zajímají vás.
- Pokud vám zbyde čas v zeměpise, povídejte si o místech, která stojí za navštívení. Kde leží na mapě? Jak dlouho by trvala cesta vlakem, autobusem, vlastní dopravou na místo? Jaké další památky můžu v okolí navštívit?