Soubor "PORTFOLIO dítěte v MŠ" slouží ke tvorbě portfolia dítěte v MŠ, na jehož podobě se mohou podílet i rodiče dětí (takto bude využit potenciál souboru na maximum).
Na úvodní stránku (str. 2) dítě může nakreslit svůj autoportrét či společně s rodičem nalepit svoji fotografii.
Na další stránky (str. 3-4) může rodič spolu s dítětem vyplnit, co má dítě rádo, co se mu líbí - týká se oblasti sebepojetí, citů, vůle, hodnot. Zároveň tyto stránky mohou být nápomocny pedagogům při plánování činností s ohledem na specifické potřeby dítěte a jeho začlenění do kolektivu.
Stránka “...A TOHLE JE MOJE RODINA” (str. 5) je určena k tomu, aby na ni dítě nakreslilo členy své rodiny či ve spolupráci s rodiči nalepilo fotografie - fantazii se meze nekladou.
Stránka s názvem “...A TAKHLE ROSTU” (str. 6) slouží jako oddělovací list, za kterým mohou být vloženy další listy, na kterých budou otisky dlaní / chodidel či například zakládací obaly s provázky různé barvy a délky, díky kterým budeme moci s dítětem sledovat, jak rostlo.
Stránka “TOHLE JSOU MOJE OBLÍBENÉ FOTKY” (str. 7) slouží jako oddělovací list, za kterým mohou být vkládány fotografie, které má dítě rádo, které se mu líbí (a je jedno, jestli jsou z prostředí školy, domova, výletů...).
Stránka “...A TADY JSOU VŠECHNA MOJE OCENĚNÍ” (str. 8) slouží jako oddělovací list, za který lze vložit všechna ocenění (diplomy, medaile,...), které dítě získalo.
Stránka “TYHLE PÍSNIČKY A BÁSNIČKY JSOU MOJE OBLÍBENÉ” (str. 9) může sloužit jako oddělovací list, lze jej však plně využít a napsat přímo na něj oblíbené písničky / básničky dítěte.
Stránka “TAKHLE JSEM SLAVIL/A NAROZENINY!” je oddělovací list, za který lze například v zakládacích obalech vkládat fotky z narozeninových oslav (v mateřské škole, doma,...) i různé pamětní listy, dopisy apod.
Stránka “CO UŽ UMÍM?” (str. 11) je oddělovací list, za kterým následují 2 záznamy sledování vývoje dítěte (str. 12-15) - pokud dítě danou dovednost zvládá, vybarví rodič / učitel konkrétní políčko na “cestičce”. Každé políčko má číslo (str. 12, 14), které koresponduje s jednou položkou v tabulce (str. 13, 15).