Příběhy o Kapičce a aktivity ke koloběhu vody - Den vody

Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 16.55 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 3. 2025
Sdílet:

Tento materiál je zaměřen na téma koloběhu vody a je navržen tak, aby děti seznámil s tímto fascinujícím přírodním cyklem. Obsahuje příběhy o kapičce, které byly napsány speciálně pro děti ve školce a 1. třídě základní školy. Příběhy vyprávějí o malé kapičce, která prochází různými fázemi koloběhu vody – od deště, přes cesty po řekách, až po moře a zpět do oblaků. Každý příběh je zaměřen na jednu konkrétní část koloběhu a je doplněn o vzdělávací prvky, které dětem pomáhají pochopit, jak voda putuje v přírodě a jak je důležitá pro život na Zemi.

K příběhům jsou připojeny praktické aktivity, které mohou pedagogové využít k prohloubení porozumění a k podpoře interaktivního učení. Aktivity jsou rozdělené do dvou kategorií – pro mateřské školy (MŠ) a pro 1. třídu základní školy (ZŠ), aby byly přizpůsobeny věkovým schopnostem a rozvojovým potřebám dětí.

Pro mateřské školy (MŠ):

Aktivity zahrnují pohybové hry, výtvarné činnosti a pokusy, které jsou jednodušší a více zaměřené na kreativní projev a smyslové vnímání. Děti si vyzkoušejí, jak voda putuje přírodou, a pomocí jednoduchých pokusů a her pochopí základní principy koloběhu.

Pro 1. třídu základní školy (ZŠ):

Aktivity pro starší děti jsou o něco náročnější a zaměřují se na logické myšlení a porozumění vědeckým aspektům koloběhu vody. Děti se zapojují do pokusů, kde měří změny objemu vody, a kreslí vlastní verze koloběhu. Vhodně formulované otázky a diskuse podporují u dětí hlubší zamyšlení nad tím, jak voda ovlivňuje přírodu a co by se stalo, kdyby některá část koloběhu přestala fungovat.

Tento materiál je ideální pro výuku o Dni vody, ale může být také použit kdykoliv v průběhu školního roku, kdy se probírá příroda, cykly nebo environmentální témata. Poskytuje pedagogům nástroje pro výuku, která je jak zábavná, tak i edukativní, a pomáhá dětem nejenom pochopit koloběh vody, ale také si uvědomit důležitost vody pro život na Zemi.

Aktivity a příběhy jsou flexibilní a mohou být přizpůsobeny konkrétním potřebám a časovým možnostem, což činí tento materiál užitečný pro širokou škálu vzdělávacích situací.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

879395
Český jazyk
4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Tento vzdělávací materiál nabízí soubor pěti stanovišť s včelí tematikou, které lze využít jako součást klasické výuky
39.00 Kč
957860
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je určen pro práci žáků 4. - 5. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře
45.00 Kč
511313
Český jazyk - čtení
Školní družina, 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor obsahuje čtení o sv. Patrikovi - proč a kde se tento svátek slaví, jak se slaví. Materiál obsahuje také informace
35.00 Kč
822001
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je navržen tak, aby děti nejen rozvíjely své matematické dovednosti, ale také si užily kreativní práci s
30.00 Kč
Příběhy o Kapičce a aktivity ke koloběhu vody - Den vody Příběhy o Kapičce a aktivity ke koloběhu vody - Den vody
Tento materiál je zaměřen na téma koloběhu vody a je navržen tak, aby děti seznámil s tímto fascinujícím přírodním cyklem. Obsahuje příběhy o kapičce, které byly napsány speciálně pro děti ve školce a 1. třídě základní školy. Příběhy vyprávějí o malé kapičce, která prochází různými fázemi koloběhu vody – od deště, přes cesty po řekách, až po moře a zpět do oblaků. Každý příběh je zaměřen na jednu konkrétní část koloběhu a je doplněn o vzdělávací prvky, které dětem pomáhají pochopit, jak voda putuje v přírodě a jak je důležitá pro život na Zemi.K příběhům jsou připojeny praktické aktivity, které mohou pedagogové využít k prohloubení porozumění a k podpoře interaktivního učení. Aktivity jsou rozdělené do dvou kategorií – pro mateřské školy (MŠ) a pro 1. třídu základní školy (ZŠ), aby byly přizpůsobeny věkovým schopnostem a rozvojovým potřebám dětí.Pro mateřské školy (MŠ):Aktivity zahrnují pohybové hry, výtvarné činnosti a pokusy, které jsou jednodušší a více zaměřené na kreativní projev a smyslové vnímání. Děti si vyzkoušejí, jak voda putuje přírodou, a pomocí jednoduchých pokusů a her pochopí základní principy koloběhu.Pro 1. třídu základní školy (ZŠ):Aktivity pro starší děti jsou o něco náročnější a zaměřují se na logické myšlení a porozumění vědeckým aspektům koloběhu vody. Děti se zapojují do pokusů, kde měří změny objemu vody, a kreslí vlastní verze koloběhu. Vhodně formulované otázky a diskuse podporují u dětí hlubší zamyšlení nad tím, jak voda ovlivňuje přírodu a co by se stalo, kdyby některá část koloběhu přestala fungovat.Tento materiál je ideální pro výuku o Dni vody, ale může být také použit kdykoliv v průběhu školního roku, kdy se probírá příroda, cykly nebo environmentální témata. Poskytuje pedagogům nástroje pro výuku, která je jak zábavná, tak i edukativní, a pomáhá dětem nejenom pochopit koloběh vody, ale také si uvědomit důležitost vody pro život na Zemi.Aktivity a příběhy jsou flexibilní a mohou být přizpůsobeny konkrétním potřebám a časovým možnostem, což činí tento materiál užitečný pro širokou škálu vzdělávacích situací.
UUCZ-827482
Nezařazené k předmětu>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>💧Voda a vodstvo
35.00