Příběhy ze života školky - vhodné a nevhodné chování
Ahoj děti,
píšu vám z naší školky. Ve třídě zažíváme spoustu legrace, hrajeme si a kreslíme. Máme tu také třídní pravidla, která nám pomáhají, aby se nám tu spolu hezky žilo.
Někdy se stane, že se s kamarády pohádáme, kopneme někomu do kostek nebo křičíme.
Jindy si hrajeme společně s hračkami, pomáháme kamarádům, když si s něčím nevědí rady nebo posloucháme kamarády, když vyprávějí svůj zážitek.
Pojďme si společně přečíst, co všechno u nás ve školce zažíváme. Povíme si, co bylo správné a co ne. Možná se v některých příbězích poznáte J. Pak spolu můžeme společně zkusit vymyslet, jak bychom situaci vyřešili ještě lépe.
Tak jdeme na to!
Brožura obsahuje:
- 14 příběhů ze školky s ponaučením (A4):
-7příběhů se správným chováním (př. Staroslivá Stelinka, Tobík je přátelský, Katka umí naslouchat....)
-7 příběhů s nesprávným chováním (př. Valinka kope do hraček, Sebík a pokreslený obrázek, Táďa a Martínka se bijí a kopou)
- otázky pro děti ke každému příběhu
- 5 her na motivy příběhů
- motivační dopis pro děti
Vhodné pro děti předškolního věku.
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z různých oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme sluchové vnímání (posloucháme příběhy)
Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika – Jazyk a řeč – odpovídáme na otázky, vymýšlíme nová řešení