Trpaslík Dubínek míří na Čarodějný vrch, protože se zde usadila čarodějnice Abakúha - bere zvířátkům ze spížek jídlo a zamořuje les černým dýmem z lektvarů. Dubínek jí jde domluvit. A ona pro něj po cestě nastražila 10 úkolů, aby prověřila jeho paměť - lektvary jsou zkouškou paměti barev, zaklínadla jsou zkouškou zvukové paměti a kouzla prověří paměť pohybovou. Za každou zkoušku dostane Dubínek kousek obrázku. A když ho složí, čarodějnice odletí z Čarodějného vrchu.
Etapovka je určena předškoláčkům a malým školáčkům. K jejímu provedení nepotřebujete nic s sebou, je tedy vhodná i pro větší skupiny dětí. Hra je připravená pro filipojakubskou noc, kdy se pálí čarodějnice. Můžete ji využít jako zpestření cesty k táboráku. Jde o jednoduchou úkolovou hru, která nezabere příliš času a není třeba si k ní brát jakékoliv další pomůcky.
Úkolem dětí ve hře je zapamatovat si kouzlo (lektvar, zaklínadlo) až do dalšího zastavení, kde vám ho odříkají (předvedou). Důležité je tedy jít trasu s nimi a na každém dalším zastavení zkontrolovat, jak si děti úkol zapamatovaly.
Co v etapovce najdete
- deset zastavení s úkoly čarodějnice (kartičky)
- obrázek, jehož části děti dostanou za každou dobře složenou zkoušku paměti
Co v etapovce nenajdete a budete potřebovat
- provázky nebo lepící páska (cokoliv, čím přichytíte jednotlivá zastavení po trase)
Děti si v rámci hry procvičují krátkodobou paměť, učí se rozpoznávat úkoly různého typu, rozvíjejí hrubou motoriku.