Materiál obsahuje aktivity a pracovní listy zaměřené na rozvoj prostorového vnímání, řeči, sluchové paměti a jemné motoriky.
Práce s materiálem:
•Prostorová orientace – Dítě podle pokynu dospělého umístí do domu portréty členů rodiny.
•Porozumění předložkovým vazbám – Dítě podle pokynů dospělého umístí postavu do požadované polohy ve vztahu k domu (pasivní znalost). Poté dospělý pohybuje postavou a dítě popisuje její umístění (aktivní znalost).
•Divadélko – S postavami nalepenými na špejli mohou děti hrát divadlo a trénovat dialogy.
•Sluchová paměť – Dítě podle slovního pohynu umístí postavy ve správném pořadí. Začínáme se třemi postavami a dle schopností dítěte přidáváme. Vedeme dítě ke skládání zleva doprava.
•Pořadí v řadě – Dítě podle pokynů vyskládá řadu postav. Poté ukáže, kdo je první/poslední, uprostřed, předposlední, hned před, hned za, první, druhý, poslední apod. Nejprve dítě ukazuje (pasivní znalost) a poté samo pojmenovává.
•Pracovní listy pro dotvoření dětmi.
K tématu rodiny by se vám mohl hodit také tento materiál.