Situační karty - média, sítě, internet, AI

Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 10.18 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Michaela Musiolková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 11. 2025
Sdílet:
  • Materiál obsahuje 44 karet situací a 16 karet pocitů, emocí. Žáci si vyberou situaci, přiřadí ji k pocitu, který v nich vyvolává a okomentují ji, navrhnou řešení. Takto postupujeme v kruhu, každý z žáků se vyjádří. Můžeme se ale také všichni vyjádřit k jedné vybrané situaci.
  • Karty se zaměřují na diskuzi o digitální gramotnosti, bezpečnosti, etice a duševní pohodě online. Jsou vhodné do třídnických hodin, jako otázky dne nebo aktivita do hodin mediální či komunikační výchovy.
  • Karty je vhodné zalaminovat a rozstříhat. Karty pocitů rozmístíme doprostřed kruhu, žáci si pak každý vyberou jednu situační kartu a postupně je umisťují ke kartám pocitů.
  • Možnosti navazujících aktivit:
    • Role-play: přehrát vybrané situace (např. „kamarád zveřejnil moji fotku“).
    • Tvorba pravidel: společně napsat Desatero digitální pohody.
    • AI aktivita: porovnat odpovědi lidí vs. umělé inteligence (co by poradilčlověk a co by na stejnou situaci poradila AI?).

Další produkty od autora Michaela Musiolková

264673
Český jazyk - gramatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Kartičky k vytištění a zalaminování. Černobílá verze pro snadný tisk, varianta s větami i samostatnými slovy, pracovní
30.00 Kč
261874
Český jazyk - čtení
5., 6., 7.
Pracovní listy
Devět jednoduchých, ale efektních aktivit k okamžitému použití. Obsahuje metodický návod. Černobílá verze pro snazší
25.00 Kč
254572
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Lapbook
Tvorba flipbooku s QR kódy, hledáním informací - vhodné k použití pc nebo tabletů. Žáci si sestaví svůj flipbook dle
30.00 Kč
950514
Český jazyk - gramatika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jedná se o opakovací sešit učiva mluvnice. Opakování je vhodné na konec osmého nebo začátek devátého ročníku, ale
40.00 Kč
Situační karty - média, sítě, internet, AI Situační karty - média, sítě, internet, AI
Materiál obsahuje 44 karet situací a 16 karet pocitů, emocí. Žáci si vyberou situaci, přiřadí ji k pocitu, který v nich vyvolává a okomentují ji, navrhnou řešení. Takto postupujeme v kruhu, každý z žáků se vyjádří. Můžeme se ale také všichni vyjádřit k jedné vybrané situaci.Karty se zaměřují na diskuzi o digitální gramotnosti, bezpečnosti, etice a duševní pohodě online. Jsou vhodné do třídnických hodin, jako otázky dne nebo aktivita do hodin mediální či komunikační výchovy.Karty je vhodné zalaminovat a rozstříhat. Karty pocitů rozmístíme doprostřed kruhu, žáci si pak každý vyberou jednu situační kartu a postupně je umisťují ke kartám pocitů.Možnosti navazujících aktivit:Role-play: přehrát vybrané situace (např. „kamarád zveřejnil moji fotku“).Tvorba pravidel: společně napsat Desatero digitální pohody.AI aktivita: porovnat odpovědi lidí vs. umělé inteligence (co by poradilčlověk a co by na stejnou situaci poradila AI?).
UUCZ-1026285
Nezařazené k předmětu>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00