Soubor aktivit Tři králové je určen všem, kteří se chtějí seznámit s příběhem Tří králů. Obsahuje didaktické hry a pracovní listy - vše, co bychom mohli ve školce pro zpestření výuky potřebovat.
V souboru naleznete tyto aktivity:
- Betlémský příběh a legendu o třech králích + úkoly k zamyšlení při čtení a po přečtení
- Fotografie darů pro Ježíška
- Vytleskej a zapiš
- Spoj stejný obrázek
- Bludiště - Cesta Tří králů k jesličkám
- Pexeso s tříkrálovou tématikou + pozadí (Celkem 9 dvojic)
- Kolíčkohraní (12 ks kartiček - počítání 1 - 6)
- Grafomotorický list
- Demonstrační obrázky
- Pranostiky
- Logické souvislosti - Co ke králům patří a co ne?
- Omalovánky
- Předčtenářská gramotnost 3x
- Co do řady nepatří?
Všem Vám přeji, abyste do nového roku vykročili správnou nohou a aby práce byla stále zábava. Přeji vám, abyste měli nadále chuť dětem zpestřovat výuku novými pomůckami a uměli se dívat na svět očima dětí.
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ, který rozvíjí tyto oblasti z RVP PV:
Dítě a jeho tělo
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
Dítě a jeho psychika
Jazyk a řeč
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální
Očekávané výstupy:
- popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
- poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Dítě a společnost
- seznamování se světem lidí
Očekávané výstupy:
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami