SVATÝ MARTIN - soubor aktivit

Kategorie:
Počet stran:
27
Velikost: 26.84 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Soubor "SVATÝ MARTIN - soubor aktivit" obsahuje několik různých činností rozvíjejících vícero dovedností.

  • Aktivita “TŘÍDĚNÍ PODLE BAREV + ŘAZENÍ DLE VELIKOSTI” (str. 2-11): Vystřihněte a zalaminujte 10 velkých kruhů s obrázky barevných podkov (str. 2-6) a 40 kruhů s obrázky barevných podkov různých velikostí. Děti třídí kruhové kartičky s obrázky podkov podle barvy - přiřazují k velkým kruhům (str. 2-6) menší kruhy (str. 7-11). Dále mohou kartičky využít k řazení dle velikosti - od největší k nejmenšímu a od nejmenšího k největšímu.
  • Aktivita “POČÍTÁNÍ PODKOV”: Vystřihněte a zalaminujte 10 kruhových kartiček s čísly (str. 12-13). K těmto kruhovým kartičkám děti přiřazují správný počet různě barevných podkov (str. 2-11) - lze zadávat různá kritéria (např. ke kruhové kartičce s číslem 8 - 2 žluté podkovy, 4 modré podkovy a 2 zelené podkovy).
  • DEMONSTRAČNÍ KARTIČKY s obrázky a popisky (str. 14-16) - 6 kartiček - lze využít jako demonstrační obrázky. Každá kartička má popisek - rozvoj čtěnářské pregramotnosti. Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte.
  • DEMONSTRAČNÍ KARTIČKY bez popisku (str. 17-20) - 8 kartiček - lze využít také jako demonstrační obrázky, kromě toho i jako pexeso (vytiskněte 2x), obrázky pro Kimovu hru, do různých pohybových her apod. Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte.
  • SKLÁDAČKY S ČÍSLY (str. 21-24) - Vystřihněte a zalaminujte 8 skládaček. Tyto skládačky poté rozstříhejte na jednotlivé dílky podle přerušované čáry. Děti skládají jednotlivé obrázky.
  • Aktivita “SKLÁDÁNÍ SLOV” (str. 25-27) - Vystřihněte a zalaminujte 6 kartiček se slovy. Každou kartičku poté rozstříhejte podle přerušované čáry - získáte horní polovinu kartičky (slovo a obrázek) a spodní část (malé kartičky s písmeny). Děti skládají jednotlivá písmena tak, aby složené slovo bylo stejné jako na kartičce s obrázkem.

Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.

Vzdělávací oblasti z RVP PV, které se k této aktivitě vztahují:

  • Dítě a jeho tělo:
    • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
    • očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
  • Dítě a jeho psychika:
    • podoblast "Jazyk a řeč":
      • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
      • očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), poznat některá písmena a číslice, popř. slova
    • podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
      • dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
      • očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.), řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat „nápady“

Aktivita rozvíjí následující kompetence dle RVP PV:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problému
  • komunikativní kompetence

Další produkty od autora Mgr. Barbora Růžičková

358770
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Narozeninovník
Narozeninovník - výzdoba třídy, zaznamenání narozenin. Veselý, narozeninový design. Soubor obsahuje 2 varianty plakátů
35.00 Kč
363626
Český jazyk
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Kolíčkování
Tematický soubor "OVOCE a ZELENINA - první písmeno ve slově (kolíčkování)" obsahuje 56 kartiček určených k aktivitě
45.00 Kč
358799
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje kartičky, které můžete využít v rámci nácviku orientace v čase, v ranním / komunitním kruhu k přehledu
61.00 Kč
615378
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Kolíčkování
Jaká hračka je uklizená do bedýnky? Soubor lze využít dvěma způsoby - jako pracovní sešit / brožuru nebo jako kartičky
39.00 Kč
SVATÝ MARTIN - soubor aktivit SVATÝ MARTIN - soubor aktivit
Soubor "SVATÝ MARTIN - soubor aktivit" obsahuje několik různých činností rozvíjejících vícero dovedností. Aktivita “TŘÍDĚNÍ PODLE BAREV + ŘAZENÍ DLE VELIKOSTI” (str. 2-11): Vystřihněte a zalaminujte 10 velkých kruhů s obrázky barevných podkov (str. 2-6) a 40 kruhů s obrázky barevných podkov různých velikostí. Děti třídí kruhové kartičky s obrázky podkov podle barvy - přiřazují k velkým kruhům (str. 2-6) menší kruhy (str. 7-11). Dále mohou kartičky využít k řazení dle velikosti - od největší k nejmenšímu a od nejmenšího k největšímu. Aktivita “POČÍTÁNÍ PODKOV”: Vystřihněte a zalaminujte 10 kruhových kartiček s čísly (str. 12-13). K těmto kruhovým kartičkám děti přiřazují správný počet různě barevných podkov (str. 2-11) - lze zadávat různá kritéria (např. ke kruhové kartičce s číslem 8 - 2 žluté podkovy, 4 modré podkovy a 2 zelené podkovy). DEMONSTRAČNÍ KARTIČKY s obrázky a popisky (str. 14-16) - 6 kartiček - lze využít jako demonstrační obrázky. Každá kartička má popisek - rozvoj čtěnářské pregramotnosti. Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte. DEMONSTRAČNÍ KARTIČKY bez popisku (str. 17-20) - 8 kartiček - lze využít také jako demonstrační obrázky, kromě toho i jako pexeso (vytiskněte 2x), obrázky pro Kimovu hru, do různých pohybových her apod. Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte. SKLÁDAČKY S ČÍSLY (str. 21-24) - Vystřihněte a zalaminujte 8 skládaček. Tyto skládačky poté rozstříhejte na jednotlivé dílky podle přerušované čáry. Děti skládají jednotlivé obrázky. Aktivita “SKLÁDÁNÍ SLOV” (str. 25-27) - Vystřihněte a zalaminujte 6 kartiček se slovy. Každou kartičku poté rozstříhejte podle přerušované čáry - získáte horní polovinu kartičky (slovo a obrázek) a spodní část (malé kartičky s písmeny). Děti skládají jednotlivá písmena tak, aby složené slovo bylo stejné jako na kartičce s obrázkem. Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV. Vzdělávací oblasti z RVP PV, které se k této aktivitě vztahují: Dítě a jeho tělo: dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.) Dítě a jeho psychika: podoblast "Jazyk a řeč": dílčí vzdělávací cíle - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), poznat některá písmena a číslice, popř. slova podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace": dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.), řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat „nápady“ Aktivita rozvíjí následující kompetence dle RVP PV: kompetence k učení kompetence k řešení problému komunikativní kompetence
UUCZ-411564
Nezařazené k předmětu>Ostatní>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>MŠ - předškoláci>🎠 Svatý Martin
59.00