TŘI KRÁLOVÉ - soubor aktivit

Kategorie:
Počet stran:
61
Velikost: 39.59 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Tematický soubor "TŘI KRÁLOVÉ - soubor aktivit" obsahuje 8 různých činností zaměřených na rozvoj více dovedností.

Jedná se o vzdělávací materiál pro .

 

Vzdělávací oblasti z RVP PV, které se k této aktivitě vztahují:

  • Dítě a jeho tělo:
    • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
    • očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
  • Dítě a jeho psychika:
    • podoblast "Jazyk a řeč":
      • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
      • očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), poznat některá písmena a číslice, popř. slova
    • podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
      • dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
      • očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.), řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat „nápady“

Aktivita rozvíjí následující kompetence dle RVP PV:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problému
  • komunikativní kompetence

 

V souboru naleznete tyto aktivity:

SKLÁDAČKY S ČÍSLY (str. 2-6): Vystřihněte, pro delší výdrž zalaminujte a podle přerušované čáry rozstříhejte všech 10 skládaček. Děti skládají jednotlivé dílky skládaček k sobě.

HLEDÁNÍ PÍSMEN (str. 7-12): Stránky můžete využít jako pracovní listy nebo listy pro delší výdrž zalaminovat a používat opakovaně (spolu se smazatelným fixem). Děti mezi písmenky hledají a kroužkují všechna písmena, která obsahuje slovo v horní části listu (str. 7-9) a počáteční písmena slova v horní části listu (str. 10-12).

BEE-BOT / BLUE-BOT KARTIČKY (str. 13-22): Jednotlivé kartičky vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte. Kartičky jsou kompatibilní s průhlednou podložkou s kapsami pro práci s robotickými hračkami Bee-Bot / Blue-Bot. Děti programují robota tak, aby došel od jednoho obrázku ke druhému. Lze vytisknout 2x a hledat vždy stejné kartičky. Kartičky obsahují popisky - vhodné k rozvoji čtenářské pregramotnosti.

KOLÍČKOVÁNÍ - POČÍTÁNÍ (str. 23-30): Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte kartičky. Děti spočítají prvky na kartičce a připnou kolíček na políčko se správným číslem / obrázkem hrací kostky.

HLEDÁNÍ STÍNŮ - SKLÁDAČKY (str. 31-35): Vystrihněte, pro delší výdrž zalaminujte a podle přerušované čáry kartičky rozstřihněte na 2 poloviny jednotlivé kartičky. Děti k sobě skládají kartičky, které k sobě patří (obrázek a jeho stín).

SKLÁDÁNÍ SLOV (str. 36-39): Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte všech 6 kartiček s obrázky a slovy (str. 36). Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte všech 48 písmen s obrázkem koruny (str. 37-39). Děti si vyberou kartičku se slovem a obrázkem a podle této předlohy skládají z kartiček s písmeny slova.

TŘÍKRÁLOVÉ KORUNY - BARVY A TVARY (str. 40-55): Pro delší výdrž zalaminujte listy s obrázky korun a geometrických tvarů (str. 40-51). Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte geometrické tvary (str. 51-55). Děti přikládají na listy s obrázky korun správné geometrické tvary. Využít lze karty s obrysy geometrických tvarů nebo karty s obrázky geometrických tvarů konkrétních barev - děti tak mohou přikládat barvy tvarů dle fantazie i podle zadání konkrétní barvy.

ŘAZENÍ DLE VELIKOSTI (str. 56-61): Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte jednotlivé kartičky - 6 sad po 5 kartičkách. Děti řadí obrázky podle velikosti - od nejmenšího k největšímu nebo opačně.

Další produkty od autora Mgr. Barbora Růžičková

447778
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Skládačky
Soubor obsahuje 113 kartiček s příklady (sčítání a odčítání do 10) a 113 kartiček s obrázky sněhových vloček. Úkolem
45.00 Kč
570016
Informatika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Ostatní
Soubor obsahuje 60 kartiček s obrázky k tématu "Integrovaný záchranný systém". Úkolem dětí je programovat robota tak
49.00 Kč
358793
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje 10 karet s čísly (1-10) a obrázky znázorňujícími počet ve formátu A4. Soubor je pojat tematicky - lze
37.00 Kč
391210
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Skládačky
Soubor obsahující celkem 24 skládaček (14 číselných skládaček a 10 9-dílných skládaček) na téma "Počasí". Vytiskněte
40.00 Kč
TŘI KRÁLOVÉ - soubor aktivit TŘI KRÁLOVÉ - soubor aktivit
Tematický soubor "TŘI KRÁLOVÉ - soubor aktivit" obsahuje 8 různých činností zaměřených na rozvoj více dovedností. Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ.   Vzdělávací oblasti z RVP PV, které se k této aktivitě vztahují: Dítě a jeho tělo: dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.) Dítě a jeho psychika: podoblast "Jazyk a řeč": dílčí vzdělávací cíle - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí), poznat některá písmena a číslice, popř. slova podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace": dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení očekávané výstupy - zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.), řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat „nápady“ Aktivita rozvíjí následující kompetence dle RVP PV: kompetence k učení kompetence k řešení problému komunikativní kompetence   V souboru naleznete tyto aktivity: SKLÁDAČKY S ČÍSLY (str. 2-6): Vystřihněte, pro delší výdrž zalaminujte a podle přerušované čáry rozstříhejte všech 10 skládaček. Děti skládají jednotlivé dílky skládaček k sobě. HLEDÁNÍ PÍSMEN (str. 7-12): Stránky můžete využít jako pracovní listy nebo listy pro delší výdrž zalaminovat a používat opakovaně (spolu se smazatelným fixem). Děti mezi písmenky hledají a kroužkují všechna písmena, která obsahuje slovo v horní části listu (str. 7-9) a počáteční písmena slova v horní části listu (str. 10-12). BEE-BOT / BLUE-BOT KARTIČKY (str. 13-22): Jednotlivé kartičky vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte. Kartičky jsou kompatibilní s průhlednou podložkou s kapsami pro práci s robotickými hračkami Bee-Bot / Blue-Bot. Děti programují robota tak, aby došel od jednoho obrázku ke druhému. Lze vytisknout 2x a hledat vždy stejné kartičky. Kartičky obsahují popisky - vhodné k rozvoji čtenářské pregramotnosti. KOLÍČKOVÁNÍ - POČÍTÁNÍ (str. 23-30): Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte kartičky. Děti spočítají prvky na kartičce a připnou kolíček na políčko se správným číslem / obrázkem hrací kostky. HLEDÁNÍ STÍNŮ - SKLÁDAČKY (str. 31-35): Vystrihněte, pro delší výdrž zalaminujte a podle přerušované čáry kartičky rozstřihněte na 2 poloviny jednotlivé kartičky. Děti k sobě skládají kartičky, které k sobě patří (obrázek a jeho stín). SKLÁDÁNÍ SLOV (str. 36-39): Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte všech 6 kartiček s obrázky a slovy (str. 36). Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte všech 48 písmen s obrázkem koruny (str. 37-39). Děti si vyberou kartičku se slovem a obrázkem a podle této předlohy skládají z kartiček s písmeny slova. TŘÍKRÁLOVÉ KORUNY - BARVY A TVARY (str. 40-55): Pro delší výdrž zalaminujte listy s obrázky korun a geometrických tvarů (str. 40-51). Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte geometrické tvary (str. 51-55). Děti přikládají na listy s obrázky korun správné geometrické tvary. Využít lze karty s obrysy geometrických tvarů nebo karty s obrázky geometrických tvarů konkrétních barev - děti tak mohou přikládat barvy tvarů dle fantazie i podle zadání konkrétní barvy. ŘAZENÍ DLE VELIKOSTI (str. 56-61): Vystřihněte a pro delší výdrž zalaminujte jednotlivé kartičky - 6 sad po 5 kartičkách. Děti řadí obrázky podle velikosti - od nejmenšího k největšímu nebo opačně.
UUCZ-444096
Nezařazené k předmětu>Ostatní>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>Tři králové
89.00