Soubor PDF obsahuje 7 nakreslených zavařovacích sklenic na A4, každá s odlišnou barvou víčka. Dále pak štítky s názvem barvy na každou sklenici a k tomu pět různých předmětů, zvířat nebo ovoce v dané barvě.
Vše stačí vystřihnout. Pro delší životnost je doporučena laminace.
Třídění barev u dětí rozvíjí mimo jiné:
- kognitivní schopnosti a dovednosti
- jemnou motoriku
- pozornost
- zrakové vnímání
- zrakovou diferenciaci
- a další
Vzdělávací materiál rozvíjí následující kompetence z RVP PV:
- kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
- kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem
- kompetence k řešení problémů: řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého
Některé dílčí cíle, které vzdělávací materiál Třídění barev (vycházející z RVP PV):
- Dítě a jeho tělo: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.)
- Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- Dítě a ten druhý: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)