TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 4 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 3. 2025
Sdílet:

Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. třídy a je zaměřen na rozvoj pozitivních vztahů ve třídě, podporu spolupráce, empatie a týmovosti.

O co v materiálu jde?

Žáci společně tvoří „třídní úl“ jako symbol vzájemné spolupráce. Každý dostane včelu a plástev k dohotovení, na kterou napíše své jméno a přidá vlastnost nebo činnost, kterou přispívá do třídního kolektivu. Nakonec se z pláství a včel složí společný třídní úl.

Cíl materiálu:

  • Posílit vztahy mezi žáky a podporovat soudržnost kolektivu.
  • Rozvíjet komunikační schopnosti, empatii a vědomí o důležitosti každého člena týmu.
  • Motivovat žáky k laskavým skutkům a větší vzájemné podpoře.
  • Propojit výuku o včelách a jejich společenství s tématem spolupráce.
  • Nabídnout žákům možnost kreativního sebevyjádření.

Co materiál obsahuje?

  • Plástve a včely k dokončení – Každý žák si vylosuje nebo zvolí včelu, na kterou napíše své jméno a vlastnost nebo činnost, kterou přispívá ke třídnímu kolektivu. Po vybarvení pláství a včel pak žáci společně skládají "třídní úl".
  • 30 kartiček s úkoly – Aktivity zaměřené na laskavost, kamarádství a spolupráci. Kartičky může přidělovat přímo učitel nebo mohou žáci losovat.
  • Kartičky na vzkazy – Určené pro úkoly, kde žáci písemně vyjadřují věci jako "napiš vzkaz spolužákovi", "pochval někoho za jeho pomoc" apod.
  • Pracovní list o včelách – Obsahuje stručné informace o včelách a jejich společenství, jejich důležitosti pro přírodu i člověka. Součástí pracovního listu jsou kreativní úkoly a otázky k zamyšlení.

Jak s materiálem pracovat?

  1. Představení aktivity: Seznamte žáky s myšlenkou včelí spolupráce a třídního úlu.
  2. Skládání třídního úlu: Každý žák připraví svou plástev a včelu s vlastností/činností, kterou do kolektivu přináší.
  3. Plnění úkolů: Učitel přiděluje nebo nechá žáky losovat karty s úkoly na laskavost a spolupráci.
  4. Pracovní list o včelách: Žáci se dozví zajímavosti o včelách a zamýšlejí se nad jejich důležitostí.
  5. Reflexe: Diskuze o tom, co si žáci uvědomili, jak se ve třídě cítí a co mohou dělat pro lepší vztahy.

Věřím, že TŘÍDNÍ ÚL přispěje k příjemnější atmosféře ve vaší třídě a pomůže žákům nejen lépe spolupracovat, ale také se vzájemně podporovat a růst jako osobnosti.


 

Další produkty od autora Radka ze Základky

742792
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Milí učitelé, tento zábavný a variabilní výukový materiál „Inkognito: Vánoční edice“ je ideální aktivitou do třídnických
29.00 Kč
783949
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento výukový materiál je určen pro žáky 4.–5. třídy a slouží k procvičování správného doplňování koncovek podstatných
36.00 Kč
1022513
Český jazyk
4., 5., 6.
Pracovní listy
Tento výukový materiál vede žáky k porozumění významu pranostik a k jejich ověřování na základě reálných
35.00 Kč
1065166
Nezařazené k předmětu
4., 5., 6.
Didaktické hry
Tento materiál slouží k názorné práci s časem a časovými rozdíly mezi jednotlivými částmi světa v souvislosti s oslavami
39.00 Kč
TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu
Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. třídy a je zaměřen na rozvoj pozitivních vztahů ve třídě, podporu spolupráce, empatie a týmovosti.O co v materiálu jde?Žáci společně tvoří „třídní úl“ jako symbol vzájemné spolupráce. Každý dostane včelu a plástev k dohotovení, na kterou napíše své jméno a přidá vlastnost nebo činnost, kterou přispívá do třídního kolektivu. Nakonec se z pláství a včel složí společný třídní úl.Cíl materiálu:Posílit vztahy mezi žáky a podporovat soudržnost kolektivu.Rozvíjet komunikační schopnosti, empatii a vědomí o důležitosti každého člena týmu.Motivovat žáky k laskavým skutkům a větší vzájemné podpoře.Propojit výuku o včelách a jejich společenství s tématem spolupráce.Nabídnout žákům možnost kreativního sebevyjádření.Co materiál obsahuje?Plástve a včely k dokončení – Každý žák si vylosuje nebo zvolí včelu, na kterou napíše své jméno a vlastnost nebo činnost, kterou přispívá ke třídnímu kolektivu. Po vybarvení pláství a včel pak žáci společně skládají "třídní úl".30 kartiček s úkoly – Aktivity zaměřené na laskavost, kamarádství a spolupráci. Kartičky může přidělovat přímo učitel nebo mohou žáci losovat.Kartičky na vzkazy – Určené pro úkoly, kde žáci písemně vyjadřují věci jako "napiš vzkaz spolužákovi", "pochval někoho za jeho pomoc" apod.Pracovní list o včelách – Obsahuje stručné informace o včelách a jejich společenství, jejich důležitosti pro přírodu i člověka. Součástí pracovního listu jsou kreativní úkoly a otázky k zamyšlení.Jak s materiálem pracovat?Představení aktivity: Seznamte žáky s myšlenkou včelí spolupráce a třídního úlu.Skládání třídního úlu: Každý žák připraví svou plástev a včelu s vlastností/činností, kterou do kolektivu přináší.Plnění úkolů: Učitel přiděluje nebo nechá žáky losovat karty s úkoly na laskavost a spolupráci.Pracovní list o včelách: Žáci se dozví zajímavosti o včelách a zamýšlejí se nad jejich důležitostí.Reflexe: Diskuze o tom, co si žáci uvědomili, jak se ve třídě cítí a co mohou dělat pro lepší vztahy.Věřím, že TŘÍDNÍ ÚL přispěje k příjemnější atmosféře ve vaší třídě a pomůže žákům nejen lépe spolupracovat, ale také se vzájemně podporovat a růst jako osobnosti. 
UUCZ-833971
Nezařazené k předmětu>Projekty>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐝 Včely
34.00