TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 4 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 3. 2025
Sdílet:

Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. třídy a je zaměřen na rozvoj pozitivních vztahů ve třídě, podporu spolupráce, empatie a týmovosti.

O co v materiálu jde?

Žáci společně tvoří „třídní úl“ jako symbol vzájemné spolupráce. Každý dostane včelu a plástev k dohotovení, na kterou napíše své jméno a přidá vlastnost nebo činnost, kterou přispívá do třídního kolektivu. Nakonec se z pláství a včel složí společný třídní úl.

Cíl materiálu:

  • Posílit vztahy mezi žáky a podporovat soudržnost kolektivu.
  • Rozvíjet komunikační schopnosti, empatii a vědomí o důležitosti každého člena týmu.
  • Motivovat žáky k laskavým skutkům a větší vzájemné podpoře.
  • Propojit výuku o včelách a jejich společenství s tématem spolupráce.
  • Nabídnout žákům možnost kreativního sebevyjádření.

Co materiál obsahuje?

  • Plástve a včely k dokončení – Každý žák si vylosuje nebo zvolí včelu, na kterou napíše své jméno a vlastnost nebo činnost, kterou přispívá ke třídnímu kolektivu. Po vybarvení pláství a včel pak žáci společně skládají "třídní úl".
  • 30 kartiček s úkoly – Aktivity zaměřené na laskavost, kamarádství a spolupráci. Kartičky může přidělovat přímo učitel nebo mohou žáci losovat.
  • Kartičky na vzkazy – Určené pro úkoly, kde žáci písemně vyjadřují věci jako "napiš vzkaz spolužákovi", "pochval někoho za jeho pomoc" apod.
  • Pracovní list o včelách – Obsahuje stručné informace o včelách a jejich společenství, jejich důležitosti pro přírodu i člověka. Součástí pracovního listu jsou kreativní úkoly a otázky k zamyšlení.

Jak s materiálem pracovat?

  1. Představení aktivity: Seznamte žáky s myšlenkou včelí spolupráce a třídního úlu.
  2. Skládání třídního úlu: Každý žák připraví svou plástev a včelu s vlastností/činností, kterou do kolektivu přináší.
  3. Plnění úkolů: Učitel přiděluje nebo nechá žáky losovat karty s úkoly na laskavost a spolupráci.
  4. Pracovní list o včelách: Žáci se dozví zajímavosti o včelách a zamýšlejí se nad jejich důležitostí.
  5. Reflexe: Diskuze o tom, co si žáci uvědomili, jak se ve třídě cítí a co mohou dělat pro lepší vztahy.

Věřím, že TŘÍDNÍ ÚL přispěje k příjemnější atmosféře ve vaší třídě a pomůže žákům nejen lépe spolupracovat, ale také se vzájemně podporovat a růst jako osobnosti.


 

Další produkty od autora Radka ze Základky

693708
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavná pohybová hra na opakování učiva o slovních druzích. Materiál slouží k opakování i procvičení slovních druhů a k
42.00 Kč
860126
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento tematicky laděný materiál pro 3. - 5. třídu propojuje prvky hravé výuky českého jazyka s oblíbeným dnem – pálení
32.00 Kč
889265
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento soubor pracovních listů slouží jako netradiční a zábavná forma reflexe školního roku a předmětů, která je blízká
30.00 Kč
834589
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
Tento výukový materiál je vhodný pro žáky 2.–3. třídy a slouží k procvičování sčítání a odčítání do 100, včetně přechodu
30.00 Kč
TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu
Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. třídy a je zaměřen na rozvoj pozitivních vztahů ve třídě, podporu spolupráce, empatie a týmovosti.O co v materiálu jde?Žáci společně tvoří „třídní úl“ jako symbol vzájemné spolupráce. Každý dostane včelu a plástev k dohotovení, na kterou napíše své jméno a přidá vlastnost nebo činnost, kterou přispívá do třídního kolektivu. Nakonec se z pláství a včel složí společný třídní úl.Cíl materiálu:Posílit vztahy mezi žáky a podporovat soudržnost kolektivu.Rozvíjet komunikační schopnosti, empatii a vědomí o důležitosti každého člena týmu.Motivovat žáky k laskavým skutkům a větší vzájemné podpoře.Propojit výuku o včelách a jejich společenství s tématem spolupráce.Nabídnout žákům možnost kreativního sebevyjádření.Co materiál obsahuje?Plástve a včely k dokončení – Každý žák si vylosuje nebo zvolí včelu, na kterou napíše své jméno a vlastnost nebo činnost, kterou přispívá ke třídnímu kolektivu. Po vybarvení pláství a včel pak žáci společně skládají "třídní úl".30 kartiček s úkoly – Aktivity zaměřené na laskavost, kamarádství a spolupráci. Kartičky může přidělovat přímo učitel nebo mohou žáci losovat.Kartičky na vzkazy – Určené pro úkoly, kde žáci písemně vyjadřují věci jako "napiš vzkaz spolužákovi", "pochval někoho za jeho pomoc" apod.Pracovní list o včelách – Obsahuje stručné informace o včelách a jejich společenství, jejich důležitosti pro přírodu i člověka. Součástí pracovního listu jsou kreativní úkoly a otázky k zamyšlení.Jak s materiálem pracovat?Představení aktivity: Seznamte žáky s myšlenkou včelí spolupráce a třídního úlu.Skládání třídního úlu: Každý žák připraví svou plástev a včelu s vlastností/činností, kterou do kolektivu přináší.Plnění úkolů: Učitel přiděluje nebo nechá žáky losovat karty s úkoly na laskavost a spolupráci.Pracovní list o včelách: Žáci se dozví zajímavosti o včelách a zamýšlejí se nad jejich důležitostí.Reflexe: Diskuze o tom, co si žáci uvědomili, jak se ve třídě cítí a co mohou dělat pro lepší vztahy.Věřím, že TŘÍDNÍ ÚL přispěje k příjemnější atmosféře ve vaší třídě a pomůže žákům nejen lépe spolupracovat, ale také se vzájemně podporovat a růst jako osobnosti. 
UUCZ-833971
Nezařazené k předmětu>Projekty>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐝 Včely
34.00