TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 4 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 3. 2025
Sdílet:

Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. třídy a je zaměřen na rozvoj pozitivních vztahů ve třídě, podporu spolupráce, empatie a týmovosti.

O co v materiálu jde?

Žáci společně tvoří „třídní úl“ jako symbol vzájemné spolupráce. Každý dostane včelu a plástev k dohotovení, na kterou napíše své jméno a přidá vlastnost nebo činnost, kterou přispívá do třídního kolektivu. Nakonec se z pláství a včel složí společný třídní úl.

Cíl materiálu:

  • Posílit vztahy mezi žáky a podporovat soudržnost kolektivu.
  • Rozvíjet komunikační schopnosti, empatii a vědomí o důležitosti každého člena týmu.
  • Motivovat žáky k laskavým skutkům a větší vzájemné podpoře.
  • Propojit výuku o včelách a jejich společenství s tématem spolupráce.
  • Nabídnout žákům možnost kreativního sebevyjádření.

Co materiál obsahuje?

  • Plástve a včely k dokončení – Každý žák si vylosuje nebo zvolí včelu, na kterou napíše své jméno a vlastnost nebo činnost, kterou přispívá ke třídnímu kolektivu. Po vybarvení pláství a včel pak žáci společně skládají "třídní úl".
  • 30 kartiček s úkoly – Aktivity zaměřené na laskavost, kamarádství a spolupráci. Kartičky může přidělovat přímo učitel nebo mohou žáci losovat.
  • Kartičky na vzkazy – Určené pro úkoly, kde žáci písemně vyjadřují věci jako "napiš vzkaz spolužákovi", "pochval někoho za jeho pomoc" apod.
  • Pracovní list o včelách – Obsahuje stručné informace o včelách a jejich společenství, jejich důležitosti pro přírodu i člověka. Součástí pracovního listu jsou kreativní úkoly a otázky k zamyšlení.

Jak s materiálem pracovat?

  1. Představení aktivity: Seznamte žáky s myšlenkou včelí spolupráce a třídního úlu.
  2. Skládání třídního úlu: Každý žák připraví svou plástev a včelu s vlastností/činností, kterou do kolektivu přináší.
  3. Plnění úkolů: Učitel přiděluje nebo nechá žáky losovat karty s úkoly na laskavost a spolupráci.
  4. Pracovní list o včelách: Žáci se dozví zajímavosti o včelách a zamýšlejí se nad jejich důležitostí.
  5. Reflexe: Diskuze o tom, co si žáci uvědomili, jak se ve třídě cítí a co mohou dělat pro lepší vztahy.

Věřím, že TŘÍDNÍ ÚL přispěje k příjemnější atmosféře ve vaší třídě a pomůže žákům nejen lépe spolupracovat, ale také se vzájemně podporovat a růst jako osobnosti.


 

Další produkty od autora Radka ze Základky

787464
Český jazyk - gramatika
5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento výukový materiál je určen pro žáky 5. třídy (vhodné i pro 2. stupeň) k procvičování pravopisu koncovek přídavných
36.00 Kč
906621
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Tento materiál slouží jako netradiční a milý způsob, jak ocenit žáky na za jejich práci nejen konci školního roku
35.00 Kč
813465
Český jazyk
4., 5.
Didaktické hry
Tento materiál obsahuje sadu jarně laděných úloh zaměřených na procvičování logického myšlení, čtenářské gramotnosti a
29.00 Kč
715021
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Didaktická hra Ledoborci, inspirovaná hrou „Plácni mouchu plácačkou“, je určena žákům 4.–5. třídy. Procvičuje správné
33.00 Kč
TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu TŘÍDNÍ ÚL: Stmelovací aktivity pro třídu
Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. třídy a je zaměřen na rozvoj pozitivních vztahů ve třídě, podporu spolupráce, empatie a týmovosti.O co v materiálu jde?Žáci společně tvoří „třídní úl“ jako symbol vzájemné spolupráce. Každý dostane včelu a plástev k dohotovení, na kterou napíše své jméno a přidá vlastnost nebo činnost, kterou přispívá do třídního kolektivu. Nakonec se z pláství a včel složí společný třídní úl.Cíl materiálu:Posílit vztahy mezi žáky a podporovat soudržnost kolektivu.Rozvíjet komunikační schopnosti, empatii a vědomí o důležitosti každého člena týmu.Motivovat žáky k laskavým skutkům a větší vzájemné podpoře.Propojit výuku o včelách a jejich společenství s tématem spolupráce.Nabídnout žákům možnost kreativního sebevyjádření.Co materiál obsahuje?Plástve a včely k dokončení – Každý žák si vylosuje nebo zvolí včelu, na kterou napíše své jméno a vlastnost nebo činnost, kterou přispívá ke třídnímu kolektivu. Po vybarvení pláství a včel pak žáci společně skládají "třídní úl".30 kartiček s úkoly – Aktivity zaměřené na laskavost, kamarádství a spolupráci. Kartičky může přidělovat přímo učitel nebo mohou žáci losovat.Kartičky na vzkazy – Určené pro úkoly, kde žáci písemně vyjadřují věci jako "napiš vzkaz spolužákovi", "pochval někoho za jeho pomoc" apod.Pracovní list o včelách – Obsahuje stručné informace o včelách a jejich společenství, jejich důležitosti pro přírodu i člověka. Součástí pracovního listu jsou kreativní úkoly a otázky k zamyšlení.Jak s materiálem pracovat?Představení aktivity: Seznamte žáky s myšlenkou včelí spolupráce a třídního úlu.Skládání třídního úlu: Každý žák připraví svou plástev a včelu s vlastností/činností, kterou do kolektivu přináší.Plnění úkolů: Učitel přiděluje nebo nechá žáky losovat karty s úkoly na laskavost a spolupráci.Pracovní list o včelách: Žáci se dozví zajímavosti o včelách a zamýšlejí se nad jejich důležitostí.Reflexe: Diskuze o tom, co si žáci uvědomili, jak se ve třídě cítí a co mohou dělat pro lepší vztahy.Věřím, že TŘÍDNÍ ÚL přispěje k příjemnější atmosféře ve vaší třídě a pomůže žákům nejen lépe spolupracovat, ale také se vzájemně podporovat a růst jako osobnosti. 
UUCZ-833971
Nezařazené k předmětu>Projekty>ZŠ – 1. STUPEŇ>🐝 Včely
34.00