Soubor obsahuje:
Pondělí: Seznamujeme se s kamarády a poznáváme jeden druhého.
Úterý: Objevujeme prostory školky a učíme se, kde co najdeme.
Středa: Zjišťujeme, že děti mají ve školce svou „práci“ tak, jako chodí rodiče.
Čtvrtek: Sdílíme zážitky a radosti, které ve školce prožíváme.
Pátek: Odhalujeme, proč chodíme do školky.
- 📖 motivační příběhy s Rozárkou
- 🎨 výtvarné, pohybové a smyslové hry
- 🖐 společný výstup projektu
- ✏️ ranní aktivity k samostatné práci
- 🎵 píseň od Marie Kružíkové
- 📖 cíle, očekávané výsledky učení, klíčové kompetence, pedagogické strategie a základní gramotnosti dle RVP PV 2025
- 🎨 medaile pro děti
Začátek školního roku je pro děti i učitele velkou změnou 🍂👩🏫. Tento podrobný týdenní projekt „Proč chodíme do školky?“ pomáhá dětem porozumět smyslu školky, seznámit se s prostředím, pravidly, kamarády a vším, co školkový život přináší.
Materiál je postaven na poutavém příběhu holčičky Rozárky, která se každý den učí něco nového o své školce – od poznávání kamarádů, přes objevování prostor, až po zjištění, že školka je místo plné zážitků, učení a her. Každý den je připravena sada originálních a zábavných aktivit včetně pohybových her 🤸♀️, tvoření ✂️, smyslových činností 👃 a her na rozvoj gramotností ✏️🔢.
Projekt vrcholí společným výstupem – velkým „Srdcem školky“ ❤️ vytvořeným z otisků dětských dlaní 🖐, které symbolizuje, že školka je místo, kam každý patří.
Součástí materiálu je také originální píseň 🎵 „Letíme do školky“ od Marie Kružíkové, která skvěle doplní adaptační období a podpoří pozitivní atmosféru ve třídě 🌞. Tento materiál je ideálním pomocníkem pro první školkové týdny 💛 a poskytne dětem bezpečné, hravé a přátelské prostředí pro jejich adaptaci 🌟.