Víkendový deník

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
32
Velikost: 8.56 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 7. 2025
Sdílet:

Proč jsem vytvořila víkendový deník pro děti:

Víkendový deník jsem zavedla jako nástroj, který podporuje vyjadřovací dovednosti, kreativitu, schopnost reflexe i radost ze sdílení. Děti si ho odnášejí každý pátek domů a v pondělí ho přinášejí zpět – mohou do něj kreslit, psát nebo společně s rodiči zaznamenat, co o víkendu zažily.

K deníku používáme maskota třídy – maňáska, kterého děti znají z každodenní práce ve škole. Maskot putuje s deníkem domů a stává se víkendovým „parťákem“, kterému děti mohou o svých zážitcích vyprávět. Tím se celý proces propojuje s hrou a emocionální vazbou, kterou si děti k loutce postupně vytvářejí.

Od letošního školního roku zavádím dva deníky, protože naším maskotem budou dvě andulky – Bubu a Andula, které budou děti inspirovat a motivovat nejen k práci s deníkem, ale i k dalším aktivitám ve škole. Volba andulek souvisí s knihou „Andulka Andula“ od Patrika Hartla, kterou budu používat v úvodních týdnech v rámci dílen čtení. Díky tomu vznikne propojení mezi čtenářstvím, pozorováním reálných zvířátek a vlastní tvorbou.

V minulých letech jsme naopak měli žabáka Osbu, kterého jsme tak pojmenovali podle prvních čtyř písmen, která jsme se učili v 1. třídě (učíme číst metodou Sfumato - splývavé čtení). Žabáka jsem zakoupila na českých stránkách, andulky jsem bohužel nenašla a tak jsem je zakoupila na Temu.

Pokud byste potřebovali změnit maskota nebo jméno, určitě mi dejte vědět na IG @rozvojdetskehomysleni nebo napište na e-mail: [email protected]

Projekt rozvíjí u dětí:

  • jazykové dovednosti – popis zážitků, vyjadřování myšlenek, obohacení slovní zásoby,
  • kreativitu a fantazii – kreslení, tvoření, psaní podle vlastního nápadu,
  • emoční vnímání – sdílení radostí i obyčejných chvil, práce s emocemi,
  • zodpovědnost – starost o deník, maskota nebo andulku během víkendu,
  • čtenářskou motivaci – propojení s literaturou a zážitkovým učením.

Zkušenosti z předchozích let ukazují, že víkendový deník se u dětí těší velké oblibě. Děti se na „svůj víkend“ těší, rády naslouchají příběhům ostatních a těší se na možnost deník obohatit o vlastní zážitky.

Tisk:

  • Tisk jednostranně (barevně - titulní strana, ostatní černobíle).
  • Barevnou titulní stranu doporučuji zalaminovat – zpevní obal a zvyšuje životnost při časté manipulaci.
  • Stránky po vytištění nechávám svázat ve vazbě (v copy centru).
  • Stranu s daty víkendů si vytiskněte podle termínu vašich jarních prázdnin – přizpůsobte kalendář konkrétnímu roku a škole.
  • Stranu na vyplňování víkendových zážitků tisknu 40x, i když víkendů je pouze 36 – rezervní listy se mohou hodit při chybě nebo v případě, že dítě chce psát o jiném zážitku než víkendovém (např. prázdniny, svátek, výlet…).

Další produkty od autora rozvojdetskehomysleni

844954
Dopravní výchova
1., 2., 3., 4., 5.
Demonstrační obrázky - kartičky
Dopravní výchova - značky Materiál seznamuje děti s dopravními značkami. Obsahuje: demonstrační kartičky s dopravními
39.00 Kč
844976
Anglický jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Postřehovky
Velikonoční postřehovka Čtvercová velikonoční postřehovka s různými typy na využití ve výuce. Materiál je určen pro žáky
25.00 Kč
870360
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Obsah materiálu: pravidla čtenářských dílen 8 důvodů, proč čteme kartičky s nápisy: Naše přečtené knihy, Čas na čtení
39.00 Kč
921136
Nezařazené k předmětu
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Narozeninovník
Materiál obsahuje: barevné kartičky s obrázky zvířátek a místem pro jméno narozeninovník - tužky s obrázky zvířátek
49.00 Kč
Víkendový deník Víkendový deník
Proč jsem vytvořila víkendový deník pro děti:Víkendový deník jsem zavedla jako nástroj, který podporuje vyjadřovací dovednosti, kreativitu, schopnost reflexe i radost ze sdílení. Děti si ho odnášejí každý pátek domů a v pondělí ho přinášejí zpět – mohou do něj kreslit, psát nebo společně s rodiči zaznamenat, co o víkendu zažily.K deníku používáme maskota třídy – maňáska, kterého děti znají z každodenní práce ve škole. Maskot putuje s deníkem domů a stává se víkendovým „parťákem“, kterému děti mohou o svých zážitcích vyprávět. Tím se celý proces propojuje s hrou a emocionální vazbou, kterou si děti k loutce postupně vytvářejí.Od letošního školního roku zavádím dva deníky, protože naším maskotem budou dvě andulky – Bubu a Andula, které budou děti inspirovat a motivovat nejen k práci s deníkem, ale i k dalším aktivitám ve škole. Volba andulek souvisí s knihou „Andulka Andula“ od Patrika Hartla, kterou budu používat v úvodních týdnech v rámci dílen čtení. Díky tomu vznikne propojení mezi čtenářstvím, pozorováním reálných zvířátek a vlastní tvorbou.V minulých letech jsme naopak měli žabáka Osbu, kterého jsme tak pojmenovali podle prvních čtyř písmen, která jsme se učili v 1. třídě (učíme číst metodou Sfumato - splývavé čtení). Žabáka jsem zakoupila na českých stránkách, andulky jsem bohužel nenašla a tak jsem je zakoupila na Temu.Pokud byste potřebovali změnit maskota nebo jméno, určitě mi dejte vědět na IG @rozvojdetskehomysleni nebo napište na e-mail: [email protected] rozvíjí u dětí:jazykové dovednosti – popis zážitků, vyjadřování myšlenek, obohacení slovní zásoby,kreativitu a fantazii – kreslení, tvoření, psaní podle vlastního nápadu,emoční vnímání – sdílení radostí i obyčejných chvil, práce s emocemi,zodpovědnost – starost o deník, maskota nebo andulku během víkendu,čtenářskou motivaci – propojení s literaturou a zážitkovým učením.Zkušenosti z předchozích let ukazují, že víkendový deník se u dětí těší velké oblibě. Děti se na „svůj víkend“ těší, rády naslouchají příběhům ostatních a těší se na možnost deník obohatit o vlastní zážitky.Tisk:Tisk jednostranně (barevně - titulní strana, ostatní černobíle).Barevnou titulní stranu doporučuji zalaminovat – zpevní obal a zvyšuje životnost při časté manipulaci.Stránky po vytištění nechávám svázat ve vazbě (v copy centru).Stranu s daty víkendů si vytiskněte podle termínu vašich jarních prázdnin – přizpůsobte kalendář konkrétnímu roku a škole.Stranu na vyplňování víkendových zážitků tisknu 40x, i když víkendů je pouze 36 – rezervní listy se mohou hodit při chybě nebo v případě, že dítě chce psát o jiném zážitku než víkendovém (např. prázdniny, svátek, výlet…).
UUCZ-920897
Nezařazené k předmětu>Ostatní>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
39.00